Bitcoin ؛سیستم وجوه نقد الکترونیک همتا به همتا/بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند

وقتی دنیای مجازی نقش بازیگران پول را نادیده می گیرد:

نسخه پول نقد الکترونیک همتا به همتا اجازه می دهد پرداخت آنلاین به طور مستقیم از یک طرف به طرف دیگر بدون واسطه گری یک موسسه مالی انجام شود./بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا و امضای دیجیتال است و به کاربران امکان می دهد که بدون هیچ واسطه ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند./بیت کوین در سال 2009 مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله ای منتشر کرد پایه گذاری شد./شبکه بیت کوین سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پول الکترونیک با اسامی مختلف E-cash, Digital money, و E-money به انگلیسی و در فارسی با عباراتی نظیر پول بر پایه اطلاعات, پول غیرقابل لمس, پول رقمی و پول الکترونیکی شناخته شده است. هویت پول الکترونیک از لحاظ ساختاری, عبارت است از بیت‌های موجود در حافظه رایانه, که دارای ارزشی برابر با ارزش پول نقد می‌باشد.

پول الکترونیک مانند, کارتهای اعتباری, چک الکترونیک و موارد مشابه آن, فقط حاوی اطلاعات پولی نیست بلکه دارای خاصیت پول حقیقی است. وجه نقد الکترونیک روشی برای پرداختهای رایانه‌ای و اینترنتی است بدین نحو که یک فرد می‌تواند با انتقال یک عدد از یک رایانه به رایانه دیگر کالا یا خدمات مورد نیاز خود را تهیه کند این اعداد که نشان‌دهنده جمع پول واقعی فرد است به صورت کد درآمده و حالت استعاری دارد.

یکی از شیوه‌های مورد استفاده پول الکترونیک کش‌نت است. روش عمل کش‌نت (شبکه پول الکترونیک) عموماً به این نحو است که استفاده‌کننده شماره‌ای مجرد از کش‌نت خریداری می‌کند.

این شماره معرف ارزش پولی است و تنها برای مالک آن قابل تعریف است. دارنده می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهد در هر کجا خریداری نموده و پس از ارسال آن به فروشنده کالا و خدمات, قابلیت استفاده مجدد آن برای فروشنده وجود دارد. بنابراین فروشنده می‌تواند آن را از طریق کش‌نت, نقد نماید یا در گردش معاملاتی از آن استفاده کند. این پول از طرق مختلف قابل خریداری است و از آنجا که این پول در سطح جهان رایج است از تمام مراکز اقتصادی و بانکی قابل تهیه است.

بیت کوین(bitcoin)

بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا و امضای دیجیتال  است و به کاربران امکان می دهد که بدون هیچ واسطه ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند.

نسخه کاملا سیستم پول نقد الکترونیک همتا به همتا اجازه می دهد پرداخت آنلاین به طور مستقیم از یک طرف به طرف دیگر بدون واسطه گری یک موسسه مالی انجام شود.

بیت کوین در سال 2009 مبتنی بر عقایدی که ساتوشی ناکاموتو در مقاله ای منتشر کرد پایه گذاری شد.

شبکه همتا به همتا شبکه ای است که در آن هر کامپیوتر می تواند هم سرویس گیرنده و سرویس دهنده باشد و هر دو نقش سرور و کلاینت را همزمان دارا باشد.

تجارت دراینترنت تقریبابه طور انحصاری باكمك  موسسات مالی به عنوان طرف سوم مورد اعتماد بین دریافت کننده و پرداخت کننده بعنوان واسطه پرداختهای الکترونیک  شناخته می شود.

 

height=209

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  3  =