مبادله ۷۷ میلیون اوراق در فرابورس

در داد و ستد شرکت های فرابورسی، 77 میلیون سهم و اوراق به ارزش 508.2 میلیارد ریال در 10 هزار و 847 دفعه دست به دست شد و شاخص فرابورس(آیفکس) با 8.97 واحد صعود به 595.34 واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا از فرابورس ایران، این در حالی است که بیشترین حجم مبادلات را در میان بازارهای اول و دوم، مبادله 9.9 میلیون سهم ذوب آهن به ارزش 28.1 میلیارد ریال داشت و پس از آن بانک سرمایه با بیش از 8 میلیون سهم و ارزش 20.2 میلیارد ریال جایگاه دوم را به نام خود ثبت کرد.
از طرف دیگر مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن با معامله یک هزار سهم کمترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد و در پایان معاملات قیمت هر سهم با کاهش 0.3 درصدی به 13 هزار و 613 ریال رسید.
همچنین شرکت های پخش البرز، روی زنگان و بازنشستگی کارکنان بانک ها از بیشترین افزایش قیمت برخوردار شدند. بیشترین کاهش قیمت هم نصیب روان فناور شد.
از سوی دیگر، در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را نماد گواهی اجاره مپنا 93 هزار و 650 برگه، ماهان 45 هزار و 140 برگه و مشارکت میدکو 27 هزار و 340 برگه داشتند.
طبق پیام ناظر بازار، نمادهای معاملاتی بیمه کارآفرین، کارخانجات کابل سازی تک، سیمان مجد خواف برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و عادی سالانه و همچنین نماد معاملاتی شرکت سبحان دارو، به دلیل تعدیل با اهمیت پیش بینی سال مالی 92، متوقف شد.
از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، پس از ارائه اطلاعات واقعی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5 درصد، معامله شد.
بر پایه این گزارش، هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با نوسان قیمت روبرو بود؛ بیشترین افزایش و کاهش به امتیاز تسهیلات مسکن فروردین و بهمن 90 اختصاص داشت و هر کدام به ترتیب نرخ های 404 هزار و 857 و 390 هزار و 382 ریال را در سیستم معاملات ثبت کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =