نانوایی‌هایی که سرطان را به مردم هدیه می‌کنند ‌

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: برخی از نانوایی‌های این شهرستان از ماده‌ای به نام بلانکیت در خمیر نان استفاده می‌کنند که زمینه ساز سرطان‌های گوارشی و دیابت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، منطقه ایلام، مازیار طهماسبی در جلسه شواری سلامت این شهرستان، به استفاده برخی نانوایی‌های سطح شهر از افزودنی‌های غیر مجاز اشاره کرد و افزود: برخی نانوایی‌ها برای کش آمدن و رنگ جلاء نان، از ماده "بلانکیت" یا جوهر قند استفاده می‌کنند که ماده‌ای غیرمجاز و دارای تبعات جبران ناپذیری است.

وی ادامه داد: بلانکیت یا جوهرقند با نام شیمیایی Na2S2O4‌ ماده‌ای برای رنگ دادن نبات و قند است که استفاده از آن در خمیر نان زمینه‌ساز سرطان‌های گوارشی و دیابت است.

رییس شبکه بهداشت و درمان آبدانان با بیان اینکه این ماده در اثر حرارت، گاز So2 را تولید می‌کند که برای سلامت افراد به شدت مضر و استفاده از آن در برخی نانوایی‌ها بازی کردن با سلامت مردم است.

طهماسبی با اشاره به نبود دستگاه مناسب در سطح شهرستان و استان که وجود این ماده در خمیر نان را اثبات کند، یادآور شد: طبق گزارشات رسیده، تعداد 5 نانوایی در سطح آبدانان از این ماده استفاده می‌کنند و موجب نارضایتی مردم شده است که برخورد جدی مسوولین و جلوگیری از فزونی استفاده از این ماده در نانوایی‌ها را می‌طلبد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبدانان نیز گفت: تاکنون فقط یک گزارش تخلف به این اداره رسیده که پس از بازدید و اثبات استفاده از این ماده در خمیر نان، نانوایی متخلف پملب شده است.

محمدرضا تمری با بیان اینکه این پنج نانوایی جزء نانوایی‌های پر مشتری شهر هستند، گفت: این اداره آمادگی لازم جهت بازدید و برخورد با متخلفان را دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3