اطلاع‌رسانی آنلاین تغییرات جاده و وضعیت راه‌ها به رانندگان

مدیر مرکزمدیریت راه‌ها با اشاره به اطلاع‌رسانی آنلاین تغییرات جاده و وضعیت راهها به رانندگان گفت: تا پایان سال حدود 75 دستگاه دوربین نظارت تصویری دیگر در کشور نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک داریوش امانی در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر 472 دستگاه دوربین تصویری در جاده‌های کشور نصب شده است.

وی با بیان اینکه در تمامی استان‌های کشور و محورهای اصلی و شریانی دوربین تصویری نصب شده است، گفت: در محورهای روستایی و محورهای فرعی که بار ترافیکی در طول سال ندارند هنوز دوربین نصب نشده است.

مدیر مرکزمدیریت راه‌ها گفت: در مسیر تهران – رشت 16 دوربین نظارت تصویری، در مسیر تهران – قزوین چهار دوربین، در مسیر تهران – فیروزکوه 9 دوربین، در مسیر تهران – هراز 10 دوربین و در مسیر تهران – چالوس 12 دوربین نظارت تصویری نصب شده است.

امانی گفت: سالانه جهت نگهداری و آبونمان مخابراتی یک دستگاه دوربین نظارتی حدود 150 میلیون ریال هزینه می‌شود.

او با اشاره به اتصال تابلو‌های پیام‌ متغیر به نقشه گرافیکی راه‌ها گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایجاد سیستم‌های هوشمند در راه‌های کشور است که در این راستا طی سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها ادامه داد: توسعه‌ سیستم‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای (ITS) و اجرای پروژه‌های جدید فن‌آوری اطلاعات (IT) در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی از محورهای اصلی برنامه‌های مصوب این سازمان در سال‌ جاری است.

امانی با اشاره به نصب تابلوهای VMS توسط معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای، اظهارکرد: در استان‌ها این تابلوها به مراکز مدیریت راه‌های استان متصل هستند که آنجا بر اساس اطلاعات موجود، دیتاها ‌به مراکز مدیریت راه‌ها در استان فرستاده شده سپس پیام‌های ترافیکی روی آنها نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سیستم آخرین تغییرات جاده و وضعیت راه با تابلوهای پیام متغیر به رانندگان اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: در تابلو‌های پیام متغیر اطلاعات مسیر پیش روی رانندگان همانند تصادف، انسداد راه و وضعیت ترافیکی به صورت آنلاین نمایش داده می‌شود.

امانی به سامانه پیامکی 1000141 به عنوان سامانه اعلام مسیر و مسافت بهینه اشاره و اظهار کرد: هموطنان می‌توانند برای دریافت مسیر و مسافت بهینه با ارسال کد مخابراتی شهر مبدأ و مقصد به شماره پیامک 1000141 از مسیر بهینه‌ اطلاع یابند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه مدیریت سریع وقایع جاده‌ای، ارتباط با مردم، بازیابی ظرفیت اولیه راه‌ها، استفاده از اطلاعات سیستم هوشمند حمل و نقل از فعالیت‌های این مرکز است، اظهار کرد: هم‌اکنون در 58 گردنه صعب‌العبور کشور، سامانه‌های برخط هواشناسی جاده‌ای نصب شده است تا اطلاعات جاده‌ای را در اختیار مرکز قرار دهند.

وی ادامه داد: اطلاعات سامانه‌های هواشناسی پس از ارزیابی، توسط این مرکز ‌در اختیار کاربران و استفاده‌کنندگان جاده‌های کشور قرار می‌گیرد.‌

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  −    =  76