وام مشاغل خانگی ۵ میلیون می‌شود

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) با اشاره به اینکه امسال پشتیبانان مشاغل خانگی می‌توانند از تسهیلات 5 میلیون تومانی استفاده کنند گفت: طی 7 سال گذشته 670 هزار شغل خانگی با 3600 میلیارد تومان اعتبار ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید‌مهدی حسین‌نژاد با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی امسال از سه میلیون به 5 میلیون تومان افزایش خواهد یافت بیان کرد: همچنین وام خود اشتغالی در شهرهای بزرگ از 10 میلیون به 20 میلیون تومان و در شهرهای کوچک به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی در پاسخ به اینکه میزان بازگشت این تسهیلات به چه صورت است تاکید کرد: این تسهیلات 24 تا 60 ماهه و با میزان کارمزد 4 درصد است.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه بیکاران، دارندگان کارت مهارت آموزش فنی و حرفه‌ای و مدارک دانشگاه جامعه علمی کاربردی، فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و همچنین زنان سرپرست خانوار در الویت دریافت تسهیلات اشتغال  صندوق هستند افزود: سال 85 بیش از 25 هزار شغل ایجاد شد، این آمار در سال‌های بعد افزایش یافت تا جایی که در سال گذشته نیز116 هزار شغل با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان ایجاد شد.
حسین نژاد افزود: از سال 85 تا 91 بیش از 670 هزار فرصت شغلی با پرداخت سه هزار و 600 میلیارد تومان وام ایجاد شده است.
وی با تاکید بر اینکه تسهیلات بانکی به 1000روستا با همکاری دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت خواهد شد اظهار کرد:در این برنامه 100 میلیون تومان برای هر روستا در نظر گرفته شده است که تا 200 میلیون تومان نیز افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) بیان کرد: برای بخش‌ های مشاغل خانگی و خوداشتغالی و ایجاد شرکت‌ های تعاونی بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
حسین نژاد افزود: مشاغل خانگی 20 درصد کل اعتبارات را به خود اختصاص داده‌اند که پنج درصد آن به مشاغل خانگی مستقل و 15 درصد به گروه‌های پشتیبان مشاغل خانگی به علت افزایش پایداری مشاغل پرداخت می ‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

81  ⁄  9  =