واگذاری معادن گل گهر ۲ و ۳ به تامین اجتماعی تکذیب شد

سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذاری معادن سنگ آهن گل گهر دو و سه را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ایسنا در حالی امروز مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی از واگذاری معادن سنگ آهن گل گهر 2 و 3 از سوی دولت به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون خبر داد که ایمیدرو این اظهارات را رد کرد.

تاکنون ایمیدرو مصوبه و ابلاغی مبنی بر واگذاری معادن 2 و 3 سنگ آهن گل گهر سیرجان به سازمان تامین اجتماعی را دریافت نکرده است .

ایمیدرو اعلام کرده که ، چنانچه این مساله برفرض محال تحقق یابد ، باید مراحل انتقال پروانه طی تشریفات قانونی از طریق معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام شود .

سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران تصریح کرده ، تاکنون مکاتبه ای در ارتباط با موضوع مذکور با این سازمان و معاونت یاد شده صورت نگرفته است .

ایمیدرو با یادآوری اینکه معادن بزرگ براساس قانون اساسی انفال محسوب شده و قابل واگذاری ، فروش و خصوصی شدن نیست ، خاطرنشان شده که پروانه بهره برداری از این معادن برای همیشه در اختیار دولت باقی می ماند .

علاوه براین در گزارش افزوده شده ، دولت به عنوان مسئول حفظ حقوق بیت المال وظیفه دارد که برای بهره برداری و کسب منافع حداکثری از این معادن به نفع بیت المال اقدام نماید .

به گزارش ایسنا، معادن گل‌گهر از شش آنومالی مجزا تشکیل شده است که در مساحتی به طول تقریبی 10 کیلومتر و عرض تقریبی چهار کیلومتر در شهرستان سیرجان واقع شده است. ذخایر آنومالی‌های شش‌گانه گل‌گهر هزار و 135 میلیون تن سنگ‌آهن برآورد شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  21