کار دشوار روحانی برای ترمیم اقتصاد ایران

رویترز طی گزارشی با اشاره به افزایش نرخ تورم ایران به بالای 40 درصد نوشت: روحانی برای ترمیم اقتصاد ایران کاری بس دشوار پیش رو دارد و بعید است بتواند وضعیت اقتصاد ایران را به سرعت بهبود بخشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رویترز طی گزارشی نوشت بر اساس آمارهای رسمی نرخ تورم ایران در ماه ژوئن به 45 درصد افزایش یافته که این مسئله فشار بر خانواده های ایرانی را بیش از پیش افزایش داده است و نشان می دهد که دولت حسن روحانی، برای ترمیم اقتصاد کشور کاری بس دشوار را پیش رو دارد.
بر اساس این گزارش افزایش لجام گسیخته قیمت ها و کاهش قدرت خرید، میلیون ها ایرانی را گرفتار مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و مدیریت ناکارآمد اقتصادی کرده است.
روحانی، که زمانی مذاکره کننده ارشد پرونده هسته ای ایران بود، ماه گذشته به ریاست جمهوری ایران انتخاب شد. وی وعده داده است که دولت «تدبیر و امید» تشکیل دهد و سلامت اقتصادی را به کشور بازگرداند.
اما در شرایطی که اکثر گروه های سیاسی کشور پیروزی وی را تبریک گفته اند، نرخ تورم نگرانی بزرگی برای روحانی میانه رو محسوب می شود که قرار است روز 4  آگوست قدرت را در دست گیرد.
قیمت ها در ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش یافت. نرخ تورم در یک ماهه منتهی به 21 ماه می 41.7 درصد بود.
بر اساس آمارهای رسمی، سطح قیمت ها در سال گذشته 25 درصد افزایش یافت.
تورم  منجر به افزایش چندین باره قیمت مواد غذایی و سوخت شده و به دلیل لطمه دیدن سرمایه گذاری و بهره وری، یافتن شغل در ایران سخت تر شده است.
تحلیلگران مستقل می گویند، آمارهای رسمی تصویری واقعی از میزان تورم موجود در اقتصاد ایران ارائه نمی کند و بر اساس برخی برآوردهای انجام شده، نرخ واقعی تورم در کشور دو برابر آمارهای رسمی و یا حتی بیشتر از آن است.
این گزارش افزود با توجه به مشکلات اقتصادی عدیده کشور که به اعتقاد منتقدان ریشه در سوءمدیریت اقتصادی 8 ساله دولت احمدی نژاد دارد وبا توجه به این که سرنوشتی قابل پیش بینی برای تحریم های غرب قابل تصور نیست، بعید است دولت حسن روحانی بتواند وضعیت اقتصاد ایران را به سرعت بهبود بخشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12