انتشار آنلاین فهرست درآمد و دارایی‌های وزیران ایتالیایی

تمام وزیران دولت ائتلافی انریکو لتا، نخست وزیر ایتالیا در راستای نشان دادن شفافیت و همزمان با افزایش تلاش‌ها برای مقابله با فرار مالیاتی، اقدام به انتشار آنلاین درآمدها و دارایی‌هایشان کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، روزنامه‌های ایتالیایی اقدام به انتشار نمودارها و جدول‌هایی کردند که در آنها وزیران بر اساس حقوق و ثروت اعلام شده‌شان رتبه‌بندی شده بودند.

آنا ماریا کانسلیه‌ری، وزیر دادگستری ایتالیا با درآمد حدود 319 هزار یورو برای سال 2012 و فهرست طولانی از املاک و دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دیگر در صدر این فهرست قرار داد. نخست وزیر ایتالیا 124 هزار یورو درآمد بدون هیچ سرمایه گذاری را اعلام کرد. سسیل کینگه، وزیر مهاجرت با 38 هزار و 500 یورو درآمد و دارایی در یک ملک، حداقل درآمد را گزارش کرد.

انریکو لتا چهارشنبه گذشته از سازمان‌های جمع آوری مالیات ایتالیا بازدید و اعلام کرده بود که قصد دارد مبارزه با فرار مالیاتی را تشدید کند. ایتالیا سالانه 120 میلیارد یورو از فرار مالیاتی زیان می‌بیند. به گفته نخست وزیر ایتالیا، احیای درآمدهای مالیاتی به کمتر شدن مالیات‌های کلی کمک خواهد کرد.

مقابله با فرار مالیاتی یکی از استراتژی‌های کلیدی جاری دولت ایتالیا برای کاهش بدهی عظیم دولتی بوده که معادل با حدود 130 درصد تولید سالانه است.
حقوق اعلام شده از سوی دولت لتا نسبت به حقوق هیات دولت قبلی که در فوریه سال 2012 منتشر شد، کمتر بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −    =  89