نگرانی اسرائیل از توافق هسته ای ایران، اروپا و آمریکا

اسرائیل از احتمال توافق مشترک اروپا، آمریکا و ایران، نگران است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه اسرائیلی معاریو نوشت: چند هفته پیش یکی از مقامات ارشد سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل به اروپا سفر کرد تا با همتایان اروپایی خود درباره ایران مذاکره کند.

دلیل این مذاکرات، دریافت اطلاعاتی توسط تل آویو بود که اسرائیل را بسیار نگران کرد. براساس این اطلاعات، امکان برقراری توافقی میان ایران و اروپا با رضایت و خرسندی آمریکا وجود دارد.
معاریو افزود: این مقام اطلاعاتی اسرائیل از همتایان اروپایی خود شنیده است که اتحادیه اروپا پس از انتخاب حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران تحت فشارهای افکار عمومی اروپا، هیچ راهی به جز حرکت به سوی حل آرام و راحت مسئله هسته ای تهران نمی بیند.

این روزنامه اضافه کرد: این مقام اسرائیلی علاوه بر این، از مواضع دولت آمریکا نیز آگاهی پیدا کرده است.  اروپایی ها گفته اند در صورتی که حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران با توقف تنها چند ماهه غنی سازی 20 درصدی اورانیوم موافقت کند؛ آمریکا نیز با کاهش تحریم ها علیه تهران موافقت خواهد کرد.

این در حالی است که این گام ایران به هیج عنوان با خواسته ها و مطالبات اروپایی ها از ایران مطابقت ندارد.

مقامات اسرائیل بارها تاکنون ناخرسندی خود را از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران و امکان دست یابی به توافقی دیپلماتیک با اروپا برای حل مسئله هسته ای تهران خارج از خواسته های اسرائیل اعلام کرده بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2