دیدار ۲ ساعته کاترین اشتون با محمد مرسی

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به مصر سفر کرده دوشنبه شب (30 ژوئیه) با محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور دیدار کرده است.

به گزارش بی بی سی، سخنگوی خانم اشتون گفته است که این دیدار در محل نگهداری آقای مرسی صورت گرفته و به مدت دو ساعت ادامه داشته است.

سخنگوی اشتون در باره این گفتگو جزییاتی ارائه نکرده است.

محمد مرسی از اوایل ماه جاری میلادی توسط ارتش از سمت خود برکنار شد و از آن زمان در محل نامعلومی تحت نظر قرار دارد.

انتظار می رود کاترین اشتون امروز در کنفرانسی خبری شرکت کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز یکشنبه (28 ژوئیه) به قاهره سفر کرده، روز گذشته با شماری از مقامات دولت موقت از جمله عدلی منصور، رئیس جمهوری، محمد البرادعی، معاون رئیس جمهوری در امور بین الملل و ژنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش دیدار و گفتگو کرد.

دیدار اشتون از مصر در حالی صورت گرفته که گزارش‌ها از کشته شدن دست کم 80 نفر از حامیان مرسی در جریان درگیری‌های روزهای اخیر با نیروهای امنیتی حکایت دارد.

روز گذشته اخوان‌المسلمین که از مرسی حمایت می‌کنند، بار دیگر از هوادارانشان خواستند تا امروز (سه شنبه 30 ژوئیه) دست به راهپیمایی اعتراضی گسترده بزنند.

دولت موقت مصر در مقابل هشدار داده که با هرگونه تخطئی از قانون به شدت برخورد می‌شود.
اشتون قبل از سفر به مصر گفت که در جریان دیدارش با مقامات مصر خواستار دولتی فراگیر با شرکت گروهها و احزاب مختلف سیاسی از جمله اخوان المسلمین خواهد شد.

اخوان المسلمین و متحدان این حزب می‌گویند مرسی در جریان انتخاباتی آزاد بر سر کار آمده و باید به کار خود به عنوان رئیس جمهور ادامه دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64