کاهش قابل ملاحظه بودجه حوزه‌های فرهنگی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از افتتاح هفتمین دوره نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال از 17 مهرماه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر ایران حسن علیزاده در یک نشست خبری در محل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: هفتمین دوره نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال امسال از 17 تا 26 مهرماه در محل مصلی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه همچون سال های گذشته در بخش های مختلفی همچون نشر دیجیتال، دانش دیجیتال، بین الملل و سایر بخش ها برگزار خواهد شد.

رئیس فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به تلاش های صورت گرفته شده برای ارتقای سطح محتوای محصولات ارائه شده در نمایشگاه رسانه های دیجیتال ادامه داد: امسال به موضوع محتوا تاکید ویژه ای داشته ایم و با همکاری ارگان های مختلف در پی برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه و جشنواره رسانه های دیجیتال به بهترین نحو ممکن هستیم.

وی گفت: بخش دانش آموزی این دوره از نمایشگاه به نسبت سال های قبل فعال تر خواهد بود و با همکاری مسئولان آموزش و پرورش این بخش را برگزار خواهیم کرد.

علیزاده در خصوص شکایت های مردمی صورت گرفته شده از اپراتورهای تلفن همراه اظهارداشت: شکایت های مردمی به دلیل ارسال برخی پیامک ها از سوی اپراتورهای تلفن همراه به نسبت قبل کاهش نیافته و بیشترین شکایت ها در رابطه با پیامک هایی بوده که با مضمون خرید و فروش امکلات ارسال شده است.

وی افزود: پیامک های خدمات گردشگری و پزشکی نیز در رتبه های بعدی شکایت های مردمی قرار گرفته اند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از افتتاح 400 خانه فرهنگ با حضور وزیر ارشاد خبر داد و بیان داشت: فاز اول شبکه ملی فرهنگ با حضور رئیس جمهور و با افتتاح 150 خانه برگزار شد و به زودی 400 خانه دیگر را با حضور وزیر ارشاد و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پیش از این قرار بود 500 خانه فرهنگ را افتتاح کنیم که به دلیل مشکلات مالی و سه برابر شدن هزینه ها نسبت به قبل مجبور شدیم این تعداد را به 400 خانه کاهش دهیم.

علیزاده گفت: بودجه حوزه های فرهنگی به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافته و برای آنکه بتوانیم برنامه های خود را عملیاتی کنیم نیاز داریم که بنگاه های اقتصادی به صورت فعال تر به بخش فرهنگ وارد شوند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از افتتاح دومین جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه خبرداد و بیان داشت: سال گذشته نخستین جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه را با حمایت های بخش خصوصی برگزار کردیم و بیش از 27 هزار اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و امسال نیز امیدوار هستیم که بتوانیم این جشنواره را به خوبی سال گذشته برپا کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  16