جزییات برگزاری مراسم تحلیف روحانی: از عکس یادگاری تا امضای تمبر

معاون اجرایی رئیس مجلس، در خصوص برگزاری مراسم تحلیف فردا (یکشنبه) 13 مرداد گفت:‌ این مراسم در تاریخ انقلاب بی سابقه است چرا که با حضور بیش از 60 کشور جهان از 5 قاره انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، علی افراشته در نشست خبری که جهت تشریح جزئیات مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار شد، افزود: همانطور که می دانید 1460 روز فرصت خدمتگذاری برای آقای دکتر روحانی و براساس بند 9 اصل 110 قانون اساسی با امضای حکم مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد و مراسم تحلیف فردا یکشنبه 13 مرداد در مجلس برگزار می شود.

وی ادامه داد: ‌این مراسم در مجلس شورای اسلامی و در جمع امنای ملت ایران و با ادای سوگند طبق اصل 121 آغاز می شود، مراسم تحلیف این دوره با هماهنگی دفتر رییس جمهور منتخب و مجلس شورای اسلامی انجام گرفته و گفتنی است که تاکنون کار به خوبی پیشرفت کرده است.

معاون اجرایی رئیس مجلس افزود: در تاریخ انقلاب چنین مراسم تحلیفی بی سابقه است چرا که با حضور بیش از 60 کشور از 5 قاره انجام می شود.

وی تصریح کرد: ‌مقامات عالی رتبه کشورها در مراسم تحلیف حضور می یابند که در تاریخ انقلاب بی سابقه است همچنین شخصیت های عالی رتبه کشور، مقامات دینی، سیاسی و فرهنگی در این مراسم حضور دارند.

افراشته در خصوص ساعت آغاز مراسم تحلیف، یادآور شد:‌این مراسم قرار است روز یکشنبه 13 مرداد از ساعت 16 در مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی برگزار شود.

وی تأکید کرد: این جلسه مثل سایر جلسات مجلس یک جلسه رسمی است که با دستور رئیس جلسه آغاز و دستور کار آن از سوی منشی قرائت خواهد شد، بعد از آن قرآن و ترجمه آیات تلاوت می شود.

معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ‌سخنرانی دکتر علی لاریجانی در مراسم تحلیف انجام خواهد شد و سپس مترجمان ما به زبان های مختلف این سخنرانی را ترجمه می کنند همچنین لازم به ذکر است که این مراسم از شبکه های مختلف داخلی و خارجی پخش خواهد شد.

افراشته بیان کرد:‌ بعد از سخنرانی دکتر علی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به ایراد سخنانی خواهند پرداخت و بعد از حضور دکتر حسن روحانی در جایگاه و ادای سوگند، وی نیز سخنرانی خواهد کرد که بعد از آن مراسم رسمی به پایان می رسد.

معاون اجرایی رئیس مجلس به برنامه‌های بعد از مراسم تحلیف اشاره کرد و یادآور شد: بعد از اتمام مراسم رسمی مصاحبه مشترکی از رؤسای قوا خواهیم داشت و عکس یادگاری نیز از شخصیت‌های عالی رتبه کشورها انجام می گیرد و تمبر یادبود نیز ثبت و به امضا می رسد و سپس در تالار مجلس دفتر یادبود مراسم با حضور رؤسای جمهور، نخست وزیران و معاونان رئیس جمهور کشورها به امضا رسیده و مستندسازی خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس مجلس، در پایان در خصوص مهمانان مراسم گفت:‌ قرار است بیش از 60 کشور در مراسم تحلیف حضور یابند و امروز نیز اولین ورود را خواهیم داشت و با یاری خدا و با برنامه خوبی که با دفتر رئیس جمهور تنظیم شده است مراسم خوبی را شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =