رهاسازی ده هزار جوجه اردک در شالیزارهای صومعه‌سرا

دیر جهاد کشاورزی صومعه‌‏سرا گفت: از نیمه دوم شهریور امسال، ده هزار جوجه اردک در شالیزارهای صومعه‏ سرا پرورش می‌‏یابند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احمد پادیاب در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: تاکنون برداشت برنج در 25 درصد از شالیزارهای صومعه‌‏سرا برداشت شد که به علت بارندگی فعلا برداشت‏‌ها متوقف شده است.

 

وی اضافه کرد: بارندگی خسارت محدودی بر برخی از شالیزارها گذاشت که میزان آن در حال برآورد است. خوابیدگی برنج در زمین‌‏های باتلاقی صومعه‏‌سرا کمتر گزارش شده است.

 

 

پادیاب با بیان این‌که شهرستان صومعه‏‌سرا 28 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، خاطرنشان کرد: 60 درصد اراضی شالیزاری صومعه‌‏سرا بیمه هستند.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌‏سرا با بیان این‌که در 95 درصد شالیزارهای صومعه‏‌سرا خوشه‏‌زنی مشاهده شده است، تصریح کرد: 30 درصد شالیزارها آماده برداشت هستند.

 

 

وی با بیان این‌که کشت دوم موجب ارتقای درآمد کشاورزان می‌شود، اظهار کرد: پرورش راتون و کشت انواع سبزیجات از جمله محصولاتی هستند که برای کشت دوم و افزایش آنها در صومعه‏‌سرا برنامه‌‏ریزی کرده‌ایم.

 

 

 

پادیاب با بیان این‌که برنامه داریم از نیمه دوم شهریور سال جاری ده هزار جوجه اردک را در اراضی شالیزاری صومعه‏‌سرا رهاسازی کنیم، افزود: از آنجایی‌که اردک‏ها از برنج‏‌های باقی مانده و ضایعات برنج شالیزارها تغذیه می‏‌کنند، کشاورزان برای تامین خوراک این پرندگان هزینه کمتری متحمل می‏‌شوند که انجام این کار موجب افزایش درآمد کشاورزان می‏‌شود.

 

 

پادیاب با اشاره به این‌که هم اکنون ضایعات کمی برنج 28 درصد است، عنوان کرد: با پرورش اردک این ضایعات برنج هدر نمی‏‌رود و کشاورزان نیز با فروش و پرورش اردک‌‏ها درآمد خوبی کسب می‏‌کنند. با انجام این کار در تولید گوشت اردک که از گوشت‌‏های ارگانیک نیز محسوب می‏‌شود اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  5