تبعیض بین استقلال و پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی

– کمیته انضباطی در حالی به دلیل فحاشی تماشاگران استقلال از آنها یک امتیاز کسر کرده که در حرکتی مشابه و با همین جرم، پرسپولیسی ها تنها به پرداخت جریمه نقدی متهم شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛حکم کمیته انضباطی به دلیل فحاشی تماشاگران استقلال،سایپا و ملوان کاملا عجیب است؛عجیب از این نظر که بعید است چنین حکمی اصلا به مرحله اجرا در بیاید. مثل تمام آن حکم هایی که فقط کاغذ سفید حرام کردند و در فدراسیون فوتبال،لای زونکن هایی که سال ها خاک خورده اند،بایگانی شدند.همین چند هفته پیش بود که حسن زاده،رییس کمیته انضباطی با عزمی راسخ سینه جلو داد و اعلام کرد به باشگاه های بدهکار اجازه ثبت قرارداد بازیکنانشان در هیئت فوتبال را نمی دهد.او پس از این نطق،هر بار که مصاحبه می کرد از جدیت در تصمیمی که گرفته بود حرف می زد و همه هم بر این باور بودند این بار دارد اتفاقات خوبی می افتد و بالاخره کسی آمد که سد بزرگی مقابل بی ثباتی ها،دور زدن ها و بدهکاری ها،قرار بدهد! اما فردای صبحی که زمان قانونی نقل و انتقالات به پایان رسید کسی به روی حسن زاده نیاورد که تا همین دیروز چه حرف هایی می زد و قرار بود چه تصمیماتی را اجرایی کند.

جالب تر از این اتفاق پافشاری مسئولان فدراسیون برای عدم تمدید مهلت نقل و انتقالات بود.وقتی علی فتح الله زاده از نبی خواست تا به دلیل حضور استقلال در اردوی اوکراین زمان نقل و انتقالات را سه روز دیگر تمدید کنند فدراسیونی ها با این درخواست مخالفت کردند.مخالفتی که فقط در ظاهر شباهت به مخالفت داشت و در عمل شرایط دیگری را رقم زد.استقلالی ها یک روز پس از پایان این زمان به ایران برگشتند و تمام بازیکنانشان با حضور در هیات فوتبال قراردادهایشان را امضا کردند. کک کسی هم نگزید که چرا این اتفاق افتاده است و چرا باید تیمی خارج از زمان تعیین شده،قرارداد بازیکنانش را ثبت کند.آن هم تیمی که مثل پرسپولیس بدهی های میلیاردی دارد و اصلا ثبت قرارداد بازیکنان این تیم از لحاظ قانونی با مشکل روبرو است.
امروز اما برگ دیگری از شاهکار فدراسیون نشین ها در حال ورق زدن است. یک بار دیگر از آن حکم های عجیب و غریب.حکمی که احتمالا مثل بیشتر حکم های کمیته انضباطی اجرا نمی شود و فقط عدم اجرای آن است که واژه عجیب را به آن نسبت می دهد.

صبح امروز و قبل از اینکه این حکم سنگین داده شود،کمیته انضباطی باشگاه های پرسپولیس،داماش،گسترش فولاد و تراکتورسازی را به دلیل رفتاری مشابه با جرایم نقدی روبرو کرد.جرمی که کاملا با جرم تماشاگران استقلال،سایپا و ملوان یکی است و اصلا مشخص نیست که به چه دلیلی جزای آن فرق می کند.پرداخت 5 میلیون و 10 میلیون تومان برای باشگاه های لیگ برتری به خصوص پرسپولیس رقم زیادی نیست که بخواهد آنها را زمین گیر کند اما از دست دادن همین یک امتیاز،شاید در آخرین روزهای فصل قهرمانی را از استقلال بگیرد.

حکمی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای فحاشی تماشاگران استقلال ،سایپا و ملوان در نظر گرفته از لحاظ کلی حکم خوبی است،به شرطی که برای همه تیم ها با شرایط یکسان اجرا شود و طوری نباشد که یک تیم جریمه نقدی بدهد و از تیم دیگر امتیاز کم کنند.طوری نباشد که این حکم پس از شکایت باشگاه های لیگ برتری با بخشش روبرو شود و دوباره به جریمه نقدی تبدیل شود.اگر استقلال،پرسپولیس و بقیه تیم های بزرگ با جرایم اینچنینی روبرو شوند بعید است که تماشاگران آنها پیرو مکتب فحاشی در ورزشگاه ها شوند؛با این شرایط است که قطعا فضای استادیوم ها به سمتی می رود که سال هاست مسئولان برای سالم سازی اش تلاش می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  1  =