بارندگی‌ها ادامه دارد/ تهران خنک‌تر می‌شود

کارشناس ارشد هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته جاری در برخی نقاط کشور، گفت: امروز گرمترین روز پایتخت طی 10 روز آینده خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمد اصغری گفت: دمای هوای تهران طی روز جاری در مقایسه با 10 روز آینده در بالاترین حد خود قرار دارد.
کارشناس ارشد هواشناسی با اعلام اینکه دمای هوای این کلانشهر طی روز جاری برابر 39 درجه سانتی‌گراد است، افزود: طی دو روز آینده دمای هوای تهران به 37 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
وی در ادامه به تداوم بارندگی‌ها در برخی نقاط کشور اشاره کرد و بیان داشت: بارندگی‌ها از روز گذشته در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه می‌یابد.
اصغری یادآور شد: با توجه به اینکه شدت بارندگی‌ها در نواحی مزبور طی روز‌های آتی افزایش می‌یابد؛ از این رو بروز سیلاب و آب گرفتگی معابر عمومی و همچنین افزایش حجم آب رودخانه‌های فصلی در این نواحی دور از انتظار نیست.
این کارشناس هواشناسی همچنین اضافه کرد: استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری تا پایان این هفته بارندگی خواهند داشت اما این بارندگی‌ها از شدت قابل ملاحظه‌ای روبرو نخواهد بود.
اصغری بیان داشت: سواحل شمالی کشور نیز طی روز جاری بارانی خواهد بود این در حالی است که طی روزهای آتی از شدت بارندگی‌ها در این نواحی کاسته می‌شود.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در این روزها کشاورزان این نواحی در انتظار آسمانی آفتابی هستند، گفت: این نکته می‌تواند قابل توجه کشاورزان این منطقه باشد که روز چهارشنبه از تراکم ابرها کاسته می‌شود.
به گفته وی، در پنج شنبه هفته جاری تراکم ابر در این نواحی افزایش می‌یابد و بارندگی‌هادر نیمه شرقی و سواحل شمالی کشور آغاز می‌شود.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در جنوب کشور تا پایان هفته آتی بارندگی خواهیم داشت، متذکر شد: کشاورزان باید توجه کنند که تا پایان هفته برداشت خرما نداشته باشند.
اصغری با اعلام اینکه آسمان پایتخت تا پنج شنبه صاف خواهد بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود آسمان این کلانشهر طی روز جمعه نیمه ابری باشد، به طوری‌که بارش پراکنده باران در اولین روز هفته آتی در این کلانشهر دور از انتظار نخواهد بود.

گرد و خاک در استان‌های غرب و جنوب غرب ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های غرب و جنوب غرب کشور مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان باد و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

عبدالرضا امیدوار شهری اضافه کرد: همچنین طی روزهای آینده در برخی مناطق جنوب شرق و جنوب کشور و ارتفاقات جنوب شرقی زاگرس، ابرناکی،‌ رگبار،‌ رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته وی طی دو روز آینده در برخی مناطق سواحل دریای خزر نیز ابرناکی و بارش متناوب باران و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، جنوب اصفهان و دامنه‌های شرقی استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شاهد باران موسمی تابستانه همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

امیدوار شهری افزود: در برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان طی روز چهارشنبه شاهد بارش باران با شدت بیشتری خواهیم بود.

وی همچنین در خصوص وضعیت دمای هوای تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: روز سه‌شنبه و چهارشنبه هوای تهران صاف – گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر بارش ابر در ارتفاعات خواهد بود که در این روز حداقل دمای تهران 24 درجه و حداکثر 37 درجه پیش بینی می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2