قیمت طلا در بازار جهانی به پایین ترین رقم طی سه هفته گذشته رسید

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با 9 دلار کاهش به 1274 دلار در هر اونس رسید که پایین ترین رقم در سه هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم پس از انتشار آماهای امیدوار کننده از اقتصاد آمریکا و انتشار اظهارنظرهایی از سوی یکی از مقامات فدرال رزرو که نگرانی از کاهش سیاست محرک اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا را در ماه آینده افزایش داد، قیمت طلا امروز به پایین ترین قیمت در سه هفته گذشته سقوط کرد.
قیمت طلا اوایل امروز با 9 دلار کاهش به 1274 دلار در هر اونس رسید که  پایین ترین میزان از اواسط جولای تاکنون است.
در حالی که تجار به دقت در حال بررسی عوامل فنی تاثیر گذار بر بازار هستند، قیمت طلا به زیر 1300 دلار در هر اونس رسیده است.
طلا پس از 12 سال رشد قیمت پیاپی، امسال حدود یک چهارم قیمت خود را از دست داده است که ناشی از پیش بینی ها در مورد کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو بوده است. سیاست محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را در سال 2011 به بالاترین حد خود رساند.
با کاهش فصلی تقاضای فیزیکی در طول تابستان، سرمایه گذاران به دقت آمارهای اقتصادی آمریکا را رصد می کنند تا زمان احتمالی کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را حدس بزنند.
چارلز ایوانز، رئیس شعبه فدرال رزرو در شیکاگو روز سه شنبه گفت، احتمالا فدرال رزرو اواخر سال جاری میلادی سیاست خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد و بسته به آمارهای اقتصادی این اتفاق ممکن است حتی زودتر از آن یعنی در ماه سپتامبر نیز رخ دهد.
ایوانز سومین مقام فدرال رزرو است که در طی دو روز گذشته از احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی در ماه سپتامبر خبر داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  18