عرضه ششمین بلوک ۵ درصدی بانک صادرات در بورس

سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت 5 درصد از سهام بانک صادرات ایران را در روز 22 مرداد ماه عرضه می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت و شرکت کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت پنج درصد از سهام بانک صادرات ایران را در روز 22 مرداد ماه از طریق بازار اول بورس عرضه می کند.

به این ترتیب قرار است یک میلیارد و 145 میلیون و 307 هزار و 100 سهم بانک صادرات ایران به صورت 25 درصد نقد و مابقی اقساط با قیمت 154 تومان روی میز فروش قرار داده شود.

این سهم از طریق کارگزاری بانک صادرات عرضه شده و مهلت پرداخت حصه نقدی معامله 20 روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت تعیین شده است.

خریدار و یا خریداران این بلوک باید محدودیت ماده 5 اصل چهل وچهار قانون اساسی مصوب 31 تیر 87 مبنی بر رعایت سقف مجاز تملک سهام بانکها به صورت مستقیم و غیر مستقیم را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، شش درصد از سهام بانک صادرات ایران در روز 19 خرداد 88 به قیمت 1001 ریال وارد بورس شد و با فروش این سهم سومین بانک دولتی پس از بانک ملت و تجارت رسما وارد پروسه خصوصی‌سازی شد. در حال حاضر این سهم پس از مدتها مورد اقبال بازار سرمایه قرار گرفته و به قیمت 207 تومان در بورس تهران معامله می شود.

اولین بلوک پنج درصدی بانک صادرات در روز 27 تیر ماه 88 بعد از عرضه اولیه به قیمت پایه رقابت شده هر سهم 142 تومان عرضه و به همین قیمت و به ارزش بیش از یک میلیارد و 196 میلیون ریال معامله شد.

بلوک دوم پنج درصدی بانک به قیمت پایه رقابت شده هر سهم 145 تومان عرضه شد و به همین قیمت و به ارزش بیش از یک میلیارد و 225 میلیون ریال معامله شد. دو بلوک 5 درصدی این بانک توسط شرکت کشت و صنعت ماهیدشت و 4 سرمایه گذار حقیقی فعال در بازار سرمایه خریداری و معامله شد.

اما سومین بلوک 5 درصدی بانک صادرات در روز 8 خرداد 89 عرضه شد که پس از شش روز رقابت قیمت هر سهم این شرکت به دو هزار و دو ریال افزایش پیدا کرد و با قیمت 200 تومان توسط سرمایه گذاری سینا خریداری شد.

سازمان خصوصی سازی بعد از دوبار ناکامی در فروش چهارمین بلوک بانک صادرات در 20 آذر و 21 اسفند 89،توانست در روز 10 اردیبهشت 90 چهارمین بلوک بانک صادرات معادل یک میلیارد و 8 میلیون و 180 هزار سهم به قیمت هر سهم 2 هزار و 7 ریال را به فروش برساند که این سهم توسط سرمایه گذاری خوارزمی، سرمایه گذاری بهمن، ‌بیمه ملت و یک شخص حقیقی خریداری شد.

پنجمین بلوک پنج درصدی بانک صادرات نیز در روز 20 تیر ماه 90 از سوی سازمان خصوصی سازی به قیمت پایه هر سهم هزار و 985 ریال که به قیمت هر سهم هزار و 994 ریال معامله شد.

این در حالی است که در روز 25 آذر 91 نیز بلوک 5 درصدی بانک صادرات به قیمت تابلو بورس در روز عرضه به اضافه 15 درصد به شرط آن که از مبلغ 1176 ریال کمتر نباشد عرضه شد ولی بفروش نرفت.

در حال حاضر سهام عدالت با 40 درصد، دولت با 22.3 درصد، شرکت کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت با پنج درصد، سرمایه گذاری سینا با 5 درصد از سهامداران عمده این شرکت اصل چهل و چهاری هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  +    =  98