قیمت نفت و طلا در بازار جهانی افزایش یافت

در معاملات روز گذشته بازار جهانی هر اونس طلا با 2.2 دلار افزایش قیمت در برابر 1312.9 دلار معامله شد. قیمت نفت در معاملات روز گذشته بازار جهانی با افزایش 1.5 دلاری به 108.22 دلار در هر بشکه رسید

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، به دلیل پدیدار شدن نشانه هایی مبنی بر افزایش تقاضا برای نفت از سوی چین و نگرانی ها در خصوص اختلال در عرضه در دریای شمال و خاورمیانه، قیمت نفت روز جمعه بر خلاف 5 روز قبل افزایش قابل توجهی را شاهد بود.

قیمت نفت برنت که در جلسه قبلی به پایین ترین میزان در بیش از یک ماه گذشته رسیده بود، دیروز افزایش یافت.

تحلیلگران، آمارهای امیدوار کننده از اقتصاد چین و خبرها از کاهش قابل توجه صادرات نفت لیبی را عوامل اصلی رشد قیمت نفت در روز جمعه می دانند.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر، با 2 دلار و 57 سنت افزایش به 105 دلار و 97 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت نیز با 1 دلار و 54 سنت افزایش، به 108 دلار و 22 سنت رسید.

افزایش قیمت نفت در روز جمعه، اندکی کاهش قیمت ها در طی یک هفته گذشته را جبران کرد. قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت دریای شمال در هفته گذشته به ترتیب 0.9 و 0.67 درصد کاهش یافت.

در همین حال، همزمان با افزایش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام در بازارهای آمریکا، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و دومین هفته متوالی رشد قیمت را به دلیل نامشخص بودن زمان کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا پشت سر گذاشت.

نگرانی از احتمال کاهش سیاست محرک اقتصادی در ماه آینده، قیمت طلا را در اوایل این هفته به پایین ترین میزان در سه هفته گذشته رسانده بود.
اما ظاهرا اجماعی در مورد زمان بندی دقیق این اقدام در بین سیاستگذاران فدرال رزرو وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 2.2 دلار افزایش به 1312 دلار و 90 سنت رسید.
در هفته گذشته قیمت طلا برای چهارمین هفته در طی 5 هفته گذشته افزایشی حدودا 0.3 درصدی را پشت سر گذاشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1