پنج میلیارد تومان انتقال خلعتبری را صرف تکمیل ورزشگاه‌های ایران کنید

هرچند اقدام مسئولان باشگاه پرسپولیس و دست اندرکاران فوتبال برای بازگردان بازیکن تیم ملی ایران از لیگ امارات اقدامی شایسته و قابل تقدیر است، اما به نظر می‌رسد در صورتیکه این مبلغ – که حدود پنج میلیارد تومان می‌شود – را هزینه تکمیل و تجهیز ورزشگاه‌ها کنیم نفعش به حال فوتبال بیشتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، تلاش‌های دامنه‌دار محمد رویانیان برای عقد قرارداد با محمدرضا خلعتبری شاید به نوعی تحسین برانگیز باشد. این که مدیری برای تقویت فنی تیم خود تا این حد تلاش به خرج می‌دهد برای هر سرمربی روایی و قابل تقدیر است. به خصوص این که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به انتخاب نام مجعول برای لیگ باشگاهی امارات این کار را انجام می‌دهد که از این حیث مورد حمایت همه اهالی فوتبال و غیر فوتبالی کشور است و به عنوان اقدامی برای اعتلای شان و نام ایران عزیز قابل ستایش است.

موضوعی که از همان ابتدا مشخص بود و شخص رئیس فدراسیون فوتبال هم بر آن صحه گذاشت این بود که خلعتبری پیش از این که مسئولان فدراسیون فوتبال امارات در اقدامی سیاسی نام مجعول را برای لیگ حرفه‌ای خود انتخاب کنند، به تیم عجمان پیوست و بر اساس قوانین بین‌المللی باید به قراردادش با تیم یاد شده متعهد باشد که البته خود خلتعتبری هم با حضور در تمرینات تیم عجمان و گلزنی در دیدارهای دوستانه این موضوع را پذیرفت.

با این حال مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنان بر خرید این بازیکن پا فشاری دارد و پرداخت حدود 3/5 میلیارد تومان به باشگاه عجمان را پذیرفته و البته عنوان کرده که یک فرد کارآفرین این هزینه را تقبل کرده است. کمی دور از ذهن است که بپذیریم این انتقال با رقم یاد شده برای قرمزها آب خورده است چرا که باشگاه پرسپولیس باید با خود خلعتبری هم برای یک فصل قرارداد منعقد کند. در حالی که همواره شایعات قرارداد میلیاردی بازیکنان معمولی بازیکنان پرسپولیس مطرح می‌شود آیا می توان باور کرد که خلعتبری کمتر از دو میلیارد تومان از قرمزها برای یک فصل بازی دریافت کند؟

خبر توافق قرمزها با خلعتبری که خود رویانیان هم آن را مورد تایید قرار داده واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. نخستین موضوعی که ذهن همه اهالی ورزش را درگیر کرده، مبلغ 5 میلیارد تومانی است که به عنوان حداقل پول هزینه شده در این انتقال رد و بدل خواهد شد.

این درست که خارج کردن خلعتبری از لیگی که نام جعلی خلیج ع ر ب ی را روی خود دارد کار شایسته و درستی است اما وقتی این انتقال برای فوتبال ایران نزدیک به 5 میلیارد تومان هزینه در بردارد باید به فکر راه حل جدیدی بود و این مبلغ را صرف امور زیر ساختی در فوتبال کرد. روز دوشنبه نشستی با حضور مدیران باشگاه و مسئولان فوتبال کشور برگزار شد تا راه حل های برطرف کردن مشکلات ورزشگاه ها را بررسی کنند و چاره ای برای این ضعف بزرگ فوتبال ایران بیندیشند.

حال که چنین مشکلات اساسی در فوتبال ایران وجود دارد که می تواند به این رشته پرطرفدار لطمه بزند و وجه فوتبال ایران در آسیا را خدشه دار کند، پیشنهاد می شود مسئولان امر و آنهایی که درگیر انتقال خلعتبری هستند این مبلغ را هزینه تکمیل ورزشگاه ها و برطرف کردن نقایص آنها کنند تا هم آبروی برای فوتبال ایران شود و هم به سرمایه ای برای باشگاه ها تبدیل شود. حتی اگر فرد خیری هم پیدا شود و پول انتقال این بازیکن را بدهد بازهم جای تاسف دارد که نزدیک به 3/5 نیم میلیارد تومان از بودجه ایران به جیب یک تیم عربی خواهد رفت و مبلغی کمتر از این نیز به جیب بازیکنی می رود که قرار است کمتر از هشت ماه برای رپسپولیس بازی کند.

در حالی که اگر این پول هزینه تکمیل ورزشگاه ها شود، فوتبال ایران تا سالها از اثرات آن متنفع خواهد شد و می تواند خیال باشگاه ها برای بدست آوردن استاندارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا را راحت کند تا آنها دیگر به دنبال سندسازی برای راضی کردن مسئولان کنفدراسیون آسیا نباشند و ورزشگاه ها را به طور واقعی استاندارد و تجهیز کنند. ضمن اینکه این پول می تواند برخی فدراسیون های ورزشی را از بحران مالی که با آن دست به گریبان شده اند را نجات دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  −  71  =