نظام نظارت بر طرح‌های کلان ملی تدوین می‌شود

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری (عتف) از تدوین یک نظام جامع برای نظارت بر طرح‌های کلان ملی مصوب این شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری در حاشیه صد و پنجمین جلسه کمیسیون دائمی عتف درباره نظام پیشنهادی برای نظارت بر طرح‌ها توضیح داد: با پیشرفت مراحل ابتدایی طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عالی عتف، این طرح‌ها، عمق و گستردگی بیشتری پیدا کرده اند که نظارت و کنترل دقیق‌تری را می‌طلبند؛ به همین دلیل نظام نامه‌ای برای نظارت بر اجرای این طرح تدوین و به اعضای کمیسیون ارائه شده که قرار است از سوی آن‌ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

پیوست نظام نامه ارزیابی نوآوری به طرح‌های کلان ملی

 

به گفته وی، همچنین در این جلسه برای تعیین نحوه حرکت در هر یک از طرح‌های کلان ملی طرحی برای ارزیابی فرایند اجرا و نوآوری‌های طرح‌های کلان پیشنهاد شده است.

 

معاون پژوهش و فن‌آوری وزیر علوم گفت: در این طرح گام‌های ابتدایی طرح‌ها، شناسایی موضوعات آن‌ها، جمع‌آوری اطلاعات و تبیین سیاست‌های مورد نیاز مشخص شده و تعیین شده است که هر یک از طرح‌های کلان ملی باید چه انتظاراتی را برآورده کنند.

 

وی با اشاره به این‌که موضوع مدیریت حرفه‌یی طرح‌های بزرگ در تمامی کشورها مطرح است، خاطرنشان کرد: از این رو، مجریان تمامی طرح‌های کلان ملی باید پیوستی را درباره نظام نوآوری طرح‌ها ارائه کنند تا قابلیت مدیریت طرح‌های خود را برای صرف حداقل هزینه و حداکثر بهره وری نشان دهند.

 

بررسی طرح کلان ملی «بنیادهای نظری تربیت علمی براساس تعالیم اسلامی»

 

مهدی‌نژاد همچنین درباره بررسی طرح پیشنهادی دانشگاه شهید بهشتی در این جلسه کمیسیون توضیح داد: طرح تحول آموزش و پرورش چندی پیش ابلاغ شده است و دانشگاه شهید بهشتی براساس آن طرح کلانی ارائه داده است که نظریات تربیت علمی، فرایند شناخت دراسلام و چگونگی به کارگیری علم را در متون اسلامی بررسی می‌کند.

 

به گفته دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری، این طرح در کمیسیون تخصصی فرهنگ و تمدن کمیسیون دائمی شورای عالی عتف بررسی و تصویب شده و قرار است پس از تکمیل طرح توسط پیشنهاددهنده برای تصویب نهایی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری بررسی شود. بهره برداران این طرح وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی شناخته شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2