سرخط مهمترین اخبار مصر/ السیسی ۳ تماس تلفنی اوباما را بی پاسخ گذاشت

سر خط مهم اخبار مصر را از نظر می گذرانید.

– وزیر دفاع مصر به سه تماس اوباما پاسخ نداد. ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر سه تماس باراک اوباما رئیس جمهوری مصر را که قصد داشت از مسائل جاری این کشور مطلع شود بی پاسخ گذاشت.

– القدس العربی: در درگیری‌ها اخیر به موزه شهر المنیا حمله و تعدادی از اموال تاریخی گران قیمت از این موزه ربوده شد

– مصر مانور نظامی مشترک خود با ترکیه را لغو کرد. دولت مصر در واکنش به دخالت های دولت ترکیه در امور داخلی این کشور مانور نظامی مشترکی را که قرار بود با آنکارا داشته باشد را لغو کرد.

– آسوشیتدپرس: تاکنون 17 نفر که در میان آنها افراد پلیس نیز دیده می‌شود در سرتاسر مصر کشته شدند.

– رویترز: کشته شدن 5 نفر و مجروح شدن 70 نفر در درگیری‌ها در الفیوم در جنوب قاهره.

– شبکه الحیات از دستگیری 15 نفر از رهبران اخوان از جمله شوهر خواهر عصام العریان خبر داد.

– اولاند و مرکل نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی بحران مصر را خواستار شدند. صدراعظم آلمان و  رئیس جمهور فرانسه طی تماس تلفنی خواستار تشکیل جلسه ویژه در سطح وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا برای بررسی بحران در این کشور شدند.

– حمله هواداران مرسی به منزل شیخ الازهر با مقاومت ارتش مواجه شد. گروهی از هواداران رئیس جمهوری مخلوع مصر و طرفداران جماعت اخوان المسلمین سعی داشتند به منزل شیخ الازهر حمله کنند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

– رویترز از انتقال 13 جسد تظاهرات کنندگان به مسجدی در قاهره خبر داد.

– هواداران جماعت اخوان المسلمین مصر به سمت مردم تیراندازی کردند. افراد مسلح وابسته به جماعت اخوان المسلمین از روی پل "کوبری 15 می" درحال تیراندازی به سمت اهالی و ساختمان های اطراف این پل در مرکز قاهره هستند.

– درگیری‌های خونین در بیمارستان فیوم مصر روی داد. لحظاتی پیش درگیری های خونینی بین هواداران جماعت اخوان المسلمین مصر و کمیته های مردمی در بیمارستانی در شهرک فیوم قاهره روی داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  80