برنامه خواب فرزندانتان را منظم کنید

پزشکان برزیلی در بررسی‌های جدید خود تایید کردند کودکانی که به دلیل بیماری یا دلایل دیگر نمی‌توانند در طول شب، خواب راحت و کافی داشته‌ باشند در یادگیری دروس با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و عملکرد تحصیلی خوبی در مدرسه نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا گروهی از پزشکان برزیلی با بررسی تعدادی از دانش‌آموزان هفت تا 10 ساله در مدارس دولتی شهر سائوپائولو دریافتند: کودکانی که با مشکلاتی چون اختلال خواب یا اختلال وقفه تنفسی حین خواب مواجه هستند نسبت به دانش‌آموزان دیگر نمرات پایین‌تری کسب می‌کند و یادگیری‌شان نیز ضعیف‌تر است.

 

این بررسی همچنین نشان داد 25 درصد از کودکان مبتلا به اختلال خواب در درس ریاضی مردود می‌شوند در حالی که این آمار در کودکانی که خواب کافی دارند به هشت درصد کاهش می‌یابد.

 

«لوسین بیزاری کوین دی کاروالهو» از محققان اصلی در این مطالعه می‌گوید: به دلیل آن که شیوع این مشکلات به شدت رایج است از والدین و مسئولان مدارس خواسته شده که از ارتباط مهم بین خواب و عملکرد تحصیلی کودکان مطلع باشند و اقدامات مناسب و به موقعی را برای برطرف ساختن این بحران و یا کاهش آن انجام دهند.

 

کارشناسان تخمین زده‌اند که یک چهارم از کودکان آمریکایی در مرحله‌ای از دوران کودکی خود به اختلال خواب مبتلا می‌شوند و استرس در خانه یا مدرسه می‌تواند به این مشکل دامن بزند.

 

همچنین خواب ناکافی در کودکان با تشدید پدیده چاقی مرتبط است که در بلندمدت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

 

این پزشکان در سال‌های 1991 تا 2001 میلادی 5400 پرسشنامه در رابطه با اختلال خواب و اختلال وقفه تنفسی حین خواب در مدارس سائوپائولو توزیع کردند که در پایان بررسی‌ها مشخص شد مبتلایان به این اختلالات، عملکرد ضعیفی در مدرسه داشته‌اند.

 

 کمبود خواب ممکن است بر عملکرد بخش‌هایی از مغز به خصوص لوب پیشانی تاثیر بگذارد.

 

لوب پیشانی عملکرد اجرایی را کنترل می‌کند و کنترل مهارت‌هایی چون تصمیم‌گیری، خاطره‌سازی و برنامه‌ریزی برای آینده را برعهده دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  −  77  =