۳ شرط افزایش نرخ رشد اقتصادی از نگاه آل‌اسحاق

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هر کاری در دولت جدید باید بدون شوک انجام شود، گفت: دولت جدید و مسئولان دیگر به این نتیجه‌ رسیده‌اند که رشد اقتصادی تنها از طریق ثبات اقتصادی، رقابتی‌شدن و حل مسائل بین‌المللی محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم یحیی آل‌اسحاق در جریان مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه چنین جلساتی رسم زمانه است و انشاءالله مدیرانی که در این مراسم‌ها تودیع می‌شوند یادگارهای خوبی از خود به جای گذاشته باشند، اظهار داشت: مدیران در جریان کارهایی که انجام می‌دهند 2 نکته مدنظر داشته باشند. یکی عملیات‌های اجرایی و حل مشکلات روزمره است و دیگری عملیات تاسیسی است. آقای غضنفری در شرایطی مدیریت وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را به عهده گرفت که شرایط و مسائل بین‌المللی مختلفی در کشور وجود داشت و همچنین با محدودیت‌هایی روبرو بودیم و اگر در حال حاضر محدودیت‌ها و موفقیت‌های وی را در کنار یکدیگر در نظر بگیریم،باید از وی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه در حل مسائل جاری و روزانه آنچه مشخص است تلاش آقای غضنفری برای حل مشکلات بود، ادامه داد: در مسائل تاسیسی نیز هر مدیری یادگارهایی از خود به جای می‌گذارد. در این دوره نیز اقدامات مهمی از جمله اجرای فاز نخست قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها یکی از این اقدامات بود که در کنار نارسایی‌هایی که داشت جرأت اجرای این کار قابل تقدیر است. همچنین ادغام وزارتخانه صنعت و بازرگانی و همچنین توجه به ارزش‌گذاری به تشکل‌ها 2 اقدام دیگری بود که در دوره وزارت آقای غضنفری به خوبی و با هماهنگی‌های لازم انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد ویژگی‌های محمدرضا نعمت‌زاده وزیر جدید وزارتخانه با بیان اینکه وی در صنعت و تولید هیچ کسری ندارد و بسیار به این 2 حوزه مسلط است خاطرنشان کرد: وی در شناخت صنعت و کار در این حوزه مشکلی ندارد و حضور مجدد وی در این وزارتخانه جای تبریک به وی و سایر همکاران دارد. همچنین برنامه‌هایی که آقای نعمت‌زاده اعلام کرده‌اند برای بخش صنعت از پختگی کامل برخوردار است و در حوزه بازرگانی نیز وضعیت به همین شکل است و امیدواریم بتوانند با همکاری همه دستگاه‌ها اقدامام مورد نظر را انجام دهند.

آل‌اسحاق ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شرایط زمانی و مکانی کشور همه مجبوریم با یکدیگر همکاری و همراهی کنیم و علیرغم محدودیت‌هایی که وجود دارد باید با یکدیگر هماهنگ باشیم و اتاق تهران نیز آمادگی کامل خود را برای همکاری با وزارت صنعت اعلام می‌کند زیرا همه با توجه به اقتصاد کشور به یقین رسیده‌اند که رشد اقتصادی کشور تنها با توجه به 3 مسئله ثبات اقتصادی، رقابتی‌شدن و حل مسائل بین‌المللی در تعامل‌های این حوزه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس شرایط کشور باید فقرزدایی و عدالت اجتماعی در کشور عملیاتی شود، بیان کرد: تاکید می‌کنم که در حال حاضر اقتصاد ما امکان و تحمل شوک را ندارد و از آقای نعمت‌زاده نیز می‌خواهم هر کاری که می‌خواهند انجام دهند بدون شوک باشد و در نهایت نیز امیدواریم با درایت و تدبیری که ایشان دارند در آینده شرایط خوبی را پیش رو داشته باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  3