نقشه راه اینتل تا سال ۲۰۱۵ هویدا شد

رونمایی از چیپ‌های پردازشی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها طبق برنامه زمانبندی 2 ساله از اقدامات استراتژیک اینتل تا سال 2015 است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، نقشه ترسیمی راه اینتل به این شکل است که تراشه‌های 22 نانومتری که انتظار می‌رود برای گوشی‌های هوشمند معرفی شوند، در صدر اولویت‌های این شرکت قرار دارند که بنا به گفته‌ها تا اواخر سال جاری باید شاهد پدیدار شدن این تراشه‌ها باشیم.

این تراشه‌ها قابلیت افزایش عمر باتری و بهبود کارایی گوشی تا 50 درصد را در قیاس با گوشی‌های رایج در بازار هوشمندها دارد.

تراشه‌های Moorefield  و 14 نانومتری Morganfield  نیز از دیگر برنامه‌های این شرکت برای تولیدات آتی است که در مسیر حرکتی آن برای سال‌های 2014 و 2015 در نظر گرفته شده است.

براساس شنیده‌ها، ماه آینده و حوالی 10 تا 12 این ماه باید منتظر معرفی چیپ پردازشی از سری 22 نانومتری با معماری Silvermont  باشیم.

بعد از این معرفی باید منتظر محصولی دیگر برای تبلت‌ها از سوی این شرکت باشیم که قابلیت پشتیبانی از ویندوز 8.1 و اندروید 4.2 را خواهد داشت و عمر باتری را تا 8 ساعت ارتقا می‌دهد در حالیکه اجازه بیکار بودن تبلت را تا هفته‌ها فراهم می‌کند.

این چیپ که در رده Bay Trail-T است قابلیت سوار شدن بر روی پردازنده‌های با فرکانس‌های 1.8 و 2.4 گیگاهرتزی را خواهد داشت.

در ادامه همین رویه چیپ‌های جدید سری Cherry نیز برای پلت‌فرم‌ تبلت‌ها ارائه خواهد شد و سال آینده نیز هم‌زمان با کامپیوتکس پردازنده‌های 14 نانومتری ارائه خواهند شد که طبق برنامه زمانبندی این شرکت، این معرفی‌ها برای فصل سوم سال آینده خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1