رکورد شکنی اسپانیا در پذیرش گردشگر

دولت اسپانیا اعلام کرد که این کشور جنوب غربی اروپا در ماه ژوییه – 10 تیر تا 9 مرداد – گذشته میزبان هفت میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی بوده است که یک رکورد تاریخی در طول 28 سال اخیر به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، با این میزان گردشگری که طبق گزارش وزارت صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا در ماه ژوییه از این کشور بحران زده اقتصادی اروپایی دیدن کردند، شمار کل گردشگران آن در طول هفت ماه نخست سال جاری میلادی از رقم 34 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر اساس گزارش وزارتخانه مذکور که امروز پنجشنبه انتشار یافت، تعداد گردشگران خارجی که در ژوییه سال جاری وارد اسپانیا شدند، 321 هزار نفر بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته میلادی است.

شمار کل گردشگران در طول 7 ماه نخست سال 2013 میلادی نیز نسبت به مدت مشابه سال 2012 افزایشی 9/3 درصدی نشان می دهد.

به گفته وزارت گردشگری اسپانیا، بیشترین گردشگران خارجی ماه ژوییه از کشورهای انگلیس، روسیه و شبه جزیره اسکاندیناوی بودند و در میان 17 ایالت اسپانیا، سه ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلونا در شمال غربی کشور، جزایر بالئار در دریای مدیترانه و ایالت آفتابگیر اندلس در جنوب کشور بیش از دیگر ایالتها مورد توجه آنها برای میزبانی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، با احتساب هفت ماه گذشته، بیشترین گردشگران خارجی که از اسپانیا دیدن کرده اند، از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه بوده اند، هر چند از نظر رشد میزان گردشگران نسبت به سال گذشته، شمار بازدیدکنندگان کشورهای حوزه اسکاندیناوی، انگلیسی و روسی بیش از دیگر کشورها بوده است.

به گفته وزارت صنعت و گردشگری اسپانیا، در ماه ژوییه ، یک میلیون و 826 هزار و 84 گردشگر انگلیسی‌ که 23 درصد مجموع گردشگران خارجی اسپانیا را تشکیل می دادند، وارد این کشور شدند که این رقم 4/3 درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته افزایش نشان می دهد.

پس از آنها، فرانسویها با تعداد یک میلیون و 269 هزار و 607 نفر و افزایشی 2/2 درصدی نسبت به ژوییه سال گذشته بودند.

آلمانیها هم با یک میلیون و 177 هزار و 584 نفر گردشگر در اسپانیا جایگاه سوم را در اختیار داشتند که شمار آنها افزایش ناچیز 1/0 درصدی نسبت به ژوییه سال گذشته نشان می دهد، حال آنکه کشورهای اسکاندیناوی با اعزام 603 هزار و 925 نفر در ماه ژوییه، 5/26 درصد بر میزان گردشگران اعزامی خود به اسپانیا نسبت به سال گذشته افزودند.

اما بر خلاف کشورهای نیمه شمالی و مرکزی اروپا، در ماه گذشته میلادی از شمار گردشگران کشورهای بحران زده اقتصادی جنوب اروپا نظیر ایتالیا 5/14 درصد و پرتغال 7/8 درصد به اسپانیا کاسته شد، همچنانکه که شمار گردشگران امریکایی نیز 8 درصد کاهش یافت.

اسپانیا هم اکنون سومین مقصد گردشگری جهان به شمار می رود اما بحران سیاسی منطقه خاورمیانه بویژه مصر و سوریه و نیز ناآرامیهایی که اخیرا در استانبول ترکیه رخ داد، بر شمار گردشگران غربی که اسپانیا را به عنوان مقصد تعطیلات تابستانی خود انتخاب می کنند، افزوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4