اجرایی شدن طرح جامع واحد روستایی بیمه ایران

در این بیمه نامه منازل مسکونی،انبار علوفه،وسایل و ادوات کشاورزی،محصولات و باغات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.هم چنین در مقابل سیل،زلزله،برف و باران و مسئولیت در مقابل همسایگان حتی جانی تحت پوشش هستند/اگر به یک طرح ملی تبدیل شود می تواند کمک مناسبی در سطح کشور به روستاییان بکند زیرا بیشترین حادثه در بخش های روستایی اتفاق می افتد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد رضایی مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز در پاسخ به اینکه روند بیمه آتش سوزی در کشور چگونه بوده است گفت:

در رشته بیمه آتش سوزی 29% رشد وجود داشته،درست است رشد وجود داشته اما باید روندی وجود داشته باشد که بطور میانگین باشد.

وی افزود:واحدهای مسکونی از 100%،15% بیمه هستند،اصناف هم کمتر از منازل تحت پوشش هستند.کارخانجات و اموال که بیمه نامه دارند زیر 50% است،رشد قابل ملاحظه نیست.در این رشد تورم و افزایش سرمایه دخالت داشته است.

وی در ادامه بیان کرد:یکی از طرح هایی که با مجوز بیمه مرکزی قابیلت اجرا پیدا کرده "طرح جامع واحد روستایی" است که پکیج کاملی است. برای روستایی ها اولین بار است که در بیمه ایران ارائه شده است.

وی گفت:در این بیمه نامه منازل مسکونی،انبار علوفه،وسایل و ادوات کشاورزی،محصولات و باغات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.هم چنین در مقابل سیل،زلزله،برف و باران و مسئولیت در مقابل همسایگان حتی جانی تحت پوشش هستند.

وی افزود:این بیمه با حق بیمه های مناسب در سه سطح ارائه می شود:

1.حق بیمه 25000 تومان

2.حق بیمه 50000تومان

3.حق بیمه 75000 تومان

وی در ادامه گفت:اگر به یک طرح ملی تبدیل شود می تواند کمک مناسبی در سطح کشور به روستاییان بکند زیرا بیشترین حادثه در بخش های روستایی اتفاق می افتد.

وی افزود:هم اکنون این طرح قابل اجراست.

وی در پاسخ به اینکه استقبال مردم از این بیمه چگونه بوده است گفت:

برای این بیمه نامه هنوز تبلغ گسترده انجام نشده است.استاندارها و فرماندارها باید این بیمه نامه را معرفی کنند.باید تبلیغات انجام شود،از طریق رسانه جمعی باید تبیلغ گسترده شود تا فروش خوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه میانگین متوسط خسارت پرداختی طی 13 سال بالای 20% بوده است آیا این رقم منطقی است بیان کرد:

رشته آتش سوزی رشته سود دهی است،قبلا تابع تعرفه بوده،دارای نرخ هایی بوده که از کشورهای دیگر گرفته شده بود و با ریسک داخلی کشورهماهنگ نبوده اما در حال حاضر آزادسازی شده و باید انتظار داشت که ضریب خسارت روند افزایشی داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10