واکنش بازار آزاد ارز به رییس کلی سیف

در پی انتشار سند موافقت مجمع بانک مرکزی با رییس کلی ولی اله سیف، بازار آزاد ارز با نوسان صعودی نرخ دلار مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بازار آزاد ارز امروز(یکشنبه) با نرخ 3 هزار و 125 تومانی برای دلار بازگشایی شد، مطابق برخی گزارش ها، این نرخ تا پیش از ظهر امروز تا 3 هزار و 90 تومان کاهش یافته بود. ظهر امروز و با انتشار سند موافقت مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک مرکزی با رییس کلی ولی اله سیف بر بانک مرکزی(اینجا)، بازار ارز اسیر نوسان قیمت با هدف گیری نرخ 3 هزار و 120 تومان شده است.

فعالان بازار علت این امر را انتشار گفتگوی روز پنجشنبه ولی اله سیف در کسوت مدیرعاملی بانک کارآفرین(اینجا) می دانند. گفتگویی که رسانه ها آن را امروز منتشر کردند. در این گفتگو سیف از قیمت 3 هزار و 200 تومانی دلار تلویحا حمایت کرده و آن را بیراه ندانسته است.

بازار آزاد ارز، این اظهار نظر را اولین پیام رییس کل احتمالی بانک مرکزی در جهت حفظ نرخ فعلی یا افزایش آن دانسته است. به طوری که در جریان نظرسنجی خبرآنلاین در مورد پیش بینی نرخ دلار، درصد پیش بینی کنندگان افزایش نرخ دلار، ظهر امروز و پیش از انتشار سند موافقت مجمع بانک مرکزی با رییس کلی سیف، 13.6 درصد بود(اینجا) ولی در لحظه مخابره این گزارش به 13.7 درصد افزایش یافته است.  

گفتنی است، با توجه به این که مجمع فوق العاده بانک مرکزی روز چهارشنبه گذشته برگزار شده، در این روز نرخ دلار آزاد 3 هزار و 100 تومان بوده(اینجا) ولی روز پنجشنبه این نرخ تا 3 هزار و 120 تومان بالا رفت.(اینجا)

براین اساس با وجود موافقت با رییس کلی سیف بر بانک مرکزی، بازار آزاد ارز طی 4 روزکاری گذشته در برابر افت قیمت مقاومت از خود نشان داده است. فعالان بازار علت مقاومت بازار در برابر افت قیمت ها را انتصاب یک بانکدار به رییس کلی بانک مرکزی می دانند. تجربه ای که در مورد محمود بهمنی سرنوشت گرانی فزاینده را برای دلار رقم زد. البته برخی فعالان بازار هنوز بر این باورند که با صدور حکم قطعی سیف و خروج بهمنی از بانک مرکزی باید منتظر کاهش قیمت دلار بود، افتی که اگر یک اقتصاددان مجرب در حوزه بازار پول جایگزین او می شد، بیشتر پیش بینی می شد. البته گویا او طی سخنان روز پنجشنبه خود و با دانستن موافقت با رییس کلی اش، سعی کرده این پیام را به مردم و فعالان اقتصادی بدهد که خیلی نباید از او انتظار کاهش قیمت دلار را داشته باشند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  3  =