۲ اولویت کاری رئیس جدید بانک مرکزی

معاون پیشین بانک مرکزی، دو محور از فعالیت ها را به عنوان اولویت های کاری رئیس کل بانک مرکزی در دوره جدید ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حیدر مستخدمین حسینی، اولین محور این برنامه ها را اولویت های کوتاه مدت رئیس کل جدید بانک مرکزی عنوان و خاطرنشان کرد: باید هر چه سریع تر درخصوص نرخ سود بانکی تصمیم گیری منطقی صورت بگیرد که الزاما باید متناسب با نرخ تورم باشد و نه کمتر از آن.
وی حتی تعیین نرخ سود بالاتر از نرخ تورم را در شرایط فعلی اقتصاد کشور توصیه می کند؛ چرا که این امر می تواند نقدینگی زیادی را به سمت بانک ها هدایت کرده و نظام بانکی هم متناسب با وعده های دولت این نقدینگی را به سمت بخش های تولیدی هدایت کند تا اولین قدم های رونق اقتصادی برداشته شود.
معاون پیشین بانک مرکزی درخصوص وضع ارزی کشور هم تصریح کرد: بانک مرکزی باید با حمایت از تولید، مانع کاهش بیشتر ارزش پول ملی شود و تمام سیاست هایی را که به تثبیت و افزایش ارزش پول ملی منجر می شود بدقت شناسایی کرده و با احتیاط کامل به اجرا بگذارد. به اعتقاد او، نباید به بهانه افزایش صادرات یا ارزآوری، ارزش پول ملی روزبه روز کاهش یابد.
او اولویت دیگر بانک مرکزی را جلوگیری از نوسانات ارزی دانست و افزود: حداکثر تا پایان سال می توان نرخ ارز را یکسان کرد.
به اعتقاد او مقصر اصلی در اتفاقاتی که در این خصوص طی سال های اخیر رخ داد، بانک مرکزی بود و خسارت های سنگینی را به اقتصاد کشور وارد کرد.
مستخدمین حسینی ورود به این برنامه ها را اقد اماتی نه چندان کوتاه مدت عنوان کرد و گفت: باید همزمان با این اقدامات، تغییر ساختار بانک مرکزی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  1  =