بشار اسد: اتهام حمله شیمیایی، توهین به عقل سلیم است

بشار اسد رییس جمهور سوریه در نخستین واکنش خود به تهدید های اخیر آمریکا درباره حمله احتمالی به سوریه متعاقب حملات شیمیایی چهارشنبه گذشته به منطقه الغوطه در حومه دمشق، در مصاحبه با یک روزنامه روسی با رد اتهام انجام حمله شیمیایی از سوی ارتش سوریه، گفت که اگر آمریکا به سوریه حمله کند ، قطعا شکست خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  عصر ایران اسد در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" چاپ مسکو با رد اتهامات آمریکا و برخی کشورهای غربی مبنی بر حمله شیمیایی به حومه دمشق ، طرح این ادعا را توهین به " عقل سلیم " انسانی دانست و گفت : " رهبران کشورهای غربی باید از مداخله در امور دیگر کشورها دست بردارند. اگر کسی  رویای تبدیل سوریه به یک کشور دست نشانده و فرمان پذیر را در سر می پروراند باید بگویم که در این نیت خود موفق نخواهد شد."

اسد با اشاره به تهدیدات روزهای اخیر آمریکا مبنی بر بررسی گزینه های مداخله نظامی در سوریه گفت :" اگر آمریکا به سوریه حمله کند همان طور که از جنگ ویتنام به بعد در همه جنگ هایش شکست خورده، شکست سختی خواهد خورد."

روز گذشته نیز وزیر اطلاع رسانی سوریه با هشدار نسبت به مداخله نظامی آمریکا در سوریه گفت که این اقدام شعله های یک جنگ ویرانگر منطقه ای را روشن خواهد کرد.

دولت سوریه روز گذشته اجازه داد بازرسان سازمان ملل از روز دوشنبه (امروز) منطقه " الغوطه"را مورد بازرسی قرار دهند ، اما یک مقام آمریکایی به رویترز گفته است که سوریه اجازه بازدید را دیر صادر کرده و در 5 روز گذشته پس از این حمله، تمامی شواهد حمله را از بین برده است.

دولت سوریه و نیز روسیه این حمله را از جانب مخالفان مسلح حکومت بشار اسد می دانند که همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل صورت گرفته تا فشارهای بین المللی علیه دولت  دمشق افزایش یابد و زمینه برای مداخله نظامی خارجی در این کشور فراهم شود.

دولت مسکو نیز نسبت به هر گونه اقدام نظامی آمریکا علیه حکومت دمشق هشدار داده است و به آمریکا متذکر شده تا سناریوی نظامی علیه عراق را در مورد سوریه نیز تکرار نکند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42