سرنگ‌های غیر استاندارد را از بازار تهیه و ارائه کردیم/ رد مستندات وزارت بهداشت

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: مستندات وزارت بهداشت در مورد سرنگ‌های غیراستاندارد توزیع شده در کشور، مورد قبول سازمان استاندارد نیست و ما نمونه سرنگ‌های غیر استاندارد را برای آنها ارسال کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فریدون بلغاری در گفت‌ و گو با فارس اظهار داشت: پس از اعتراض سازمان استاندارد نسبت به واردات و توزیع سرنگ‌های غیراستاندارد در کشور، وزارت بهداشت نامه‌ای را برای ما ارسال کرد که در آن مستنداتی از سوی این وزارتخانه ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه این مستندات مورد تأیید سازمان استاندارد نیست، افزود: در پاسخ وزارت بهداشت، تاریخ‌هایی در مورد آزمون سرنگ‌های وارداتی اعلام شده که در واقع این تاریخ‌ها به قبل از مصوبه ستاد تدابیر ویژه مربوط می‌شود.

بلغاری توضیح داد: طبق مصوبه ستاد تدابیر ویژه، نظارت بر واردات سرنگ‌ به وزارت بهداشت سپرده شده است که از تاریخ این مصوبه به بعد، این نظارت باید توسط وزارت بهداشت انجام می‌شد.

وی افزود: ما در پاسخ به وزارت بهداشت، نمونه‌ای از سرنگ‌های آلوده را برای آنها ارسال کردیم که هنوز پاسخی از سوی وزارت بهداشت دریافت نکرده‌ایم.

مدیرکل نظارت سازمان استاندارد در مورد تعداد سرنگ‌های غیراستاندارد وارداتی نیز گفت: این آمار را وزارت بهداشت باید اعلام کند زیرا این سازمان ناظر بر واردات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، عنوان شده بود یکی از برندهای نام برده شده از سوی سازمان استاندارد با عنوان «یکبار مصرف» اصلاً به کشور وارد نشده است، گفت: ما نمونه این سرنگ را از بازار تهیه و برای وزارت بهداشت ارسال کردیم.

وی ادامه داد: سرنگ‌های غیراستاندارد را برای وزارت بهداشت فرستاده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

بلغاری در پاسخ به این سوال که آیا سرنگ‌های غیر استاندارد در کشور جمع‌آوری نشده است؟ گفت: خیر، وزارت بهداشت مسئول این موضوع است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  5  =