سومین برج بلند ایران ساخته می‌شود+عکس

پس از برج میلاد و برج بین‌المللی تهران، برج دوقلوی مخابرات سومین برج بلند ایران خواهد بود. این برج قرار است در مدت 3 سال ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از فارس برج‌های دوقلوی مخابرات که عملیات ساخت آنها امروز رسما آغاز شد، قرار است سومین برج بلند ایران و پنجمین سازه  بلند ایران باشند.

بلندترین برج‌ها و سازه‌های کشور به ترتیب برج میلاد با ارتفاع 435 متر، دکل تلویزیونی زیباکنار با ارتفاع 365 متر، سد کارون چهارمحال و بختیاری با 230 متر و برج بین‌المللی تهران با 162 متر ارتفاع هستند.

به این ترتیب برج دوقلوی مخابرات با 150 متر ارتفاع بعد از برج میلاد و برج تهران سومین برج بلند کشور خواهد بود.

قرار است این برج در مدت 3 سال ساخته شود.

برج‌های دوقلوی مخابرات در زمینی به مساحت 37 هزار متر مربع و زیربنای 110 هزار متر مربع در دو برج 30 طبق در تقاطع همت و شیخ بهایی احداث می‌شود.

احداث این برج در مناقصه‌ای به ارزش 360 میلیارد تومان به شرکت پرهون طرح واگذار شده است. گفته شده این قیمت قطعی است و هیچ مبلغی به آن اضافه نخواهد شد.

مخابرات برای این پروژه مبلغ 160 میلیارد تومان به عنوان عوارض شهرداری و پروانه ساخت پرداخت کرده است.

قرار است در این برج‌‌ها، دیتاسنتر شرکت مخابرات راه‌اندازی شود؛ همچنین تمام امور فنی و اداری شرکت مخابرات ایران در این برج‌ها انجام خواهد شد.

در آینده تمامی کارکنان شرکت مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار، شرکت ارتباطات ثابت، شرکت مخابرات استان تهران و سایر شرکت‌های اقماری مخابرات در این مجموعه مستقر خواهند شد.

سرمایه‌گذاری این پروژه توسط شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) انجام شده است.

 

class=bodyimage

برج دوقلوی مخابرات. سومین برج بلند ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  32