امکانات تئاتر کشور در اختیار جشنواره مقاومت/تا نگاه جهانی به مقاومت همچنان فاصله داریم

حسین مسافر آستانه در گفت‌وگوی تفصیلی:

دبیر چهاردهیمن جشنواره تئاتر مقاومت گفت: ما با آن تفکر جهانی مقاومت خیلی فاصله داریم، برای اینکه هنوز شناختی نسبت به عمق مفاهیم مقاومت در سطح آگاهی هنرمندان پیش نرفته است. اما در مقام مقایسه، این دوره آثار ارزشمندتری اجرا می‌شوند.

رفیعی: سیزدهمین و چهاردهمین دوره جشنواره با رویکرد ترغیب هنرمندان به تولید شکل گرفت

رفیعی: درست است که تئاتر مقاومت با این جشنواره شکل و اوج گرفت، اما براساس ضرورت‌هایی که ما در زمان جنگ احساس کردیم، برگزاری این جشنواره‌ها ایجاد شد، انتظار می‌رفت در کنار شکل‌گیری جشنواره‌ها، ساختار منسجمی هم شکل بگیرد و تنها به برگزاری جشنواره بسنده نمی‌کردیم. در واقع تئاتر مقاومت می‌تواند فرایند‌های عظیمی را در پی داشته باشد که یکی از آن‌ها جشنواره است.

جشنواره تنها ویترین آثار نیست، بلکه تفهیم فرهنگ مقاومت هم می‌تواند باشد. بعد از 12 دوره تازه متوجه شدیم که باید برای تئاتر مقاومت فکری اساسی کرده و به سراغ تولید اثر برویم، اگر در این زمینه موفق باشیم می‌توانیم جشنواره موفقی هم داشته باشیم. بعد از تغییر مدیریت همه فکرمان در محور تولید شکل گرفت و برگزاری جشنواره را در ادامه تولید مطرح کردیم نه به عنوان جداگانه، بلکه فرصتی به انگیزه هنرمندان دادیم.

سیزدهمین و چهاردهمین دوره از این جشنواره را با این رویکرد جلو آمدیم که هنرمند را ترغیب به تولید متمرکز کند. در آینده شاهد این خواهیم بود که اول تولید را داشته باشیم و بعد اجرای عمومی و در آخر اجرا در جشنواره؛ این فکر بلندی است که در آینده شاهدش خواهیم بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. امیر طوری می گوید

    خیلی خوب بود، فکر نمی کردم تئاتر هم برای شما مهم باشه، باز هم این طور اخبار رو بزارید.

ارسال یک پاسخ

54  −    =  47