طلا به کانال ۱۳۰۰ دلاری بازگشت

به دنبال کاهش نگرانی ها از حمله غرب به سوریه قیمت جهانی طلا با کاهش 20 دلاری به کانال 1300 دلاری بازگشت و نفت با 29 سنت کاهش به کمتر از 115 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، قیمت جهانی نفت و طلا که در روزهای گذشته و تحت تاثیر تحولات سوریه به شدت افزایش یافته بود در معاملات روز جامعه روندی نزولی را طی می کند.

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با کاهش 20 دلاری نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1392 دلار رسید. قیمت این فلز گرانبها از روز چهارشنبه وارد کانال 1400 دلاری شده بود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز که در پی تشدید نگرانی ها نسبت به حمله کشورهای غربی به سوریه در روز چهارشنبه از مرز 117 دلار گذشته بود در روز گذشته بیش از 2 دلار کاهش یافت و در معاملات روز جمعه نیز با 29 سنت کاهش قیمت به 114.87 دلار رسیده است. 

قیمت نفت سبک آمریکا نیز در روز جمعه 93 سنت کاهش یافته و به 107.87 دلار در هر بشکه رسیده است.

کاهش نگرانی ها از حمله قریب الوقوع دولت های غربی به سوریه علت افت قیمت نفت و طلا طی دو روز گذشته عنوان شده است.

در حالی که دولت آمریکا به بهانه استفاده از سلاح هسته ای در سوریه همچنان بر لزوم انجام حمله نظامی به این کشور تاکید دارد پارلمان انگلیس با مشارکت این کشور در حمله به سوریه مخالفت کرده و دولت فرانسه نیز لحن خود در مورد حمله به سوریه را ملایمتر کرده است.

بازرسان سازمان ملل اوایل هفته آینده گزارش خود در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه را منتشر می کنند. این گزارش می تواند بهانه ای برای آمریکا در زمینه انجام اقدام یکجانبه علیه سوریه باشد.

فعالان بازار نفت از آن بیم دارند که حمله به سوریه دامنه پیدا کند و کل منطقه خاورمیانه را درگیر کند. بیش از 20 درصد نفت مورد نیاز جهان از این منطقه تامین می شود.

کاهش عرضه به دلیل اختلال در تولید نفت دریای شمال و لیبی نیز در رشد قیمت نفت طی روزهای گذشته موثر بوده است. این در حالی است که آمارهای مثبت اقتصادی از حوزه یورو و چین در هفته گذشته نیز چشم انداز تقاضا برای انرژی را بهبود بخشیده است.

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت نفت برنت تا پایان سال 2013 به 120 دلار در هر بشکه برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =