اوباما: قصد تنبیه سوریه را داریم

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تاکید کرد هنوز در مورد حمله نظامی به سوریه تصمیم نهایی را نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا روز جمعه باراک اوباما در یک گفتگوی کوتاه خبری در کاخ سفید به خبرنگاران گفت هنوز تصمیم نهایی در مورد حمله به سوریه را نگرفته است اما در نظر دارد اقدامی محدود و مشخص در واکنش به حمله شیمیایی هفته گذشته در اطراف دمشق انجام دهد.

باراک اوباما اظهار داشت حمله شیمیایی هفته گذشته یک چالش برای جهان و تهدید علیه امنیت ملی آمریکا محسوب می شود.

اوباما معتقد است این حمله اگر انجام شود به منظور تنبیه دولت سوریه است تا از حملات شیمیایی بعدی دولت سوریه پیشگیری شود.

اوباما این توضیحات را بعد از آن داد که وزارت خارجه آمریکا بیانیه ای را مبنی بر اطمینان از استفاده از سلاح های شیمیایی توسط ارتش دولت سوریه منتشر کرد.

برخی نمایندگان کنگره معتقد هستند اوباما با گفتن این حرف که استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه خط قرمز وی است برای خود و آمریکا دردسر درست کرده است.

برخی دیگر از نمایندگان کنگره هم این سوال را مطرح کرده اند که آیا حمله چند روزه به سوریه اساسا معنای تنبیه دولت سوریه را می دهد و باعث می شود که دولت سوریه دیگر از سلاح شیمیایی استفاده نکند و اینکه آیا پنتاگون که در حال حاضر 85 میلیارد دلار بودجه اش کاهش یافته توان مالی وارد شدن به این جنگ را دارد.

در همین حال سازمان ملل امروز مجددا اعلام کرد که هنوز نتایج آزمایش های بازرسان سازمان ملل در سوریه مشخص نیست و نمی توان با قطعیت گفت حمله شیمیایی در سوریه رخ داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −  83  =