همسایه «خانه پیرنیا» به مزایده گذاشته شد

روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توضیحاتی را در خصوص اخباری مبنی بر فروش خانه تاریخی کوچه ی پیرنیا منتشر کرد.

متن این توضیحات بدین شرح است:

1-    طبق سوابق مدیریت میراث فرهنگی استان تهران، ملک تاریخی حسن پیرنیا ملقب به مشیر الدوله از رجال عصر قاجار در خیابان لاله زار ، کوچه ی پیرنیا ، پلاک شهرداری 423 قدیم (9 جدید) قرار دارد و با ذکر مشخصات ، نقشه ی معماری و عکس های موجود در فهرست آثار ملی ایران به شماره ی 1899 مورخ 11/5/1376 ثبت و با لوح سازمان میراث فرهنگی به همراه اطلاعات تکمیلی بر در ورودی ساختمان مزبور نصب شده است .

2-    ساختمان عرضه شده در مزایده ی سراسری مورخ 6/06/1392 سازمان اموال و املاک ستاد با دو پلاک  فاصله از ملک مذکور بوده و جزء آثار ثبت شده ی میراث فرهنگی نمی باشد .

3-    طبق مقررات سازمان میراث فرهنگی ، بنای تاریخی با رعایت اصول و ضوابطی به عنوان بنای تاریخی ثبت ملی می گردد ، در صورتی که ملک عرضه شده در مزایده از املاک معمولی فرسوده ی قدیمی و فاقد اوصاف بنای تاریخی و یا آثار هنری و ملی می باشد .

4-    ستاد از دیر باز ضمن همکاری با سازمان میراث فرهنگی ، از پیشگامان حفظ آثار و میراث تاریخی و فرهنگی کشور می باشد و نه تنها با حساسیت و دقت از عرضه ی اموال منقول و غیرمنقولی که ماهیت میراث فرهنگی دارند ، اجتناب می نماید بلکه آنها را مطابق مقررات برای حفظ و نگهداری در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار می دهد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =