چرا محسن هاشمی؟

مهدی مکارمی – شورای هماهنگی اصلاح طلبان در آخرین جلسه خود پیش از آغاز رسمی فعالیت شورای شهر جدید بمنظور انتخاب گزینه نهایی خود برای تصدی شهرداری تهران، محسن هاشمی را برگزید و به عنوان گزینه نهایی خود معرفی نمود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نظر می رسد اینک محسن هاشمی نه یک ظرفیت برای اصلاح طلبان شورا، بلکه گزینه مناسبی است برای قاطبه اعضای شورا که نگاهی غیرسیاسی به مدیریت پایتخت دارند.

تجربه مدیریتی محسن هاشمی در عرصه مدیریت شهری یکی از مهمترین امتیازاتی است که وی برای اداره شهرداری تهران دارد.

مدیریت شهری چون تهران که پایتخت کشور است با جمعیتی میلیونی و توسعه روزافزون، پیچیدگی های خاص و دشواری های زیادی دارد که بدون تجربه مدیریتی در این عرصه نمی توان برای رفع مشکلات و معضلات آن گامی برداشت.

از طرفی حضور قریب به دوره ای وی بر مدیریت متروی تهران، این امیدواری را ایجاد می کند که در دوره جدید مدیریت پایتخت، شاهد رویکردی مبتنی بر توسعه و تقویت حمل و نقل عمومی و کاهش تولید آلاینده ها در رفع معضل آلودگی هوا باشیم.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه محسن هاشمی نزدیکی و ارتباط بسیار خوبی با رئیس جمهور و دولت جدید و کارگزاران آن دارد و بهمین دلیل می تواند با ایجاد تعاملی سازنده و موثر، کمک جدی دولت برای حل مشکلات پایتخت را جلب کند و برای توسعه همه جانبه و پایدار آن بکوشد.

شکی نیست که بسیاری از مشکلات قبلی پایتخت بدلیل رقابت های سیاسی و انتخاباتی، لاینحل باقی ماند و شهروندان تهرانی دیگر تحمل تداوم این کشمکش ها را نخواهند داشت از این رو انتخاب شهرداری که بتواند ارتباط بسیار نزدیک و سازنده ای با دولت برقرار نماید می تواند امیدبخش باشد.

خوشبختانه برنامه هایی نیز که محسن هاشمی به شورای شهر ارائه کرده همه حوزه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، اطلاع رسانی، اقتصادی و… را در برگرفته است و تاکید وی بر تقویت درآمدهای پایدار شهرداری و همچنین تلاش برای رفع مشکل آلودگی هوا از جمله مهمترین سرفصل های وی اعلام شده است.

به نظر می رسد سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز می بایست با نگاهی غیرسیاسی، از ظرفیت ایجاد شده استفاده نمایند و با همدلی و همراهی یکدیگر کوشش کنند تصمیمی مبتنی بر خرد جمعی اکثریت اعضا و بسود شهروندان تهرانی اتخاذ شود. در نخستین گام، اصلاح طلبان از گزینه هایی که بصورت مشخص منسوب به خود آنها بود گذشتند و با رویکردی اعتدالی، محسن هاشمی را برگزیدند تا نشان دهند نگاهی سیاسی به مدیریت شهر ندارند.

 اعضای اصولگرای شورای چهارم نیز می توانند وارد گفتگو با محسن هاشمی شوند و دغدغه ها و برنامه های مدنظر خود را برای اداره پایتخت ارائه کنند تا بتوانند به نقطه نظر مشترکی برای اداره پایتخت برسند وشهردار جدید با رای قاطع و بالای اعضای شورای چهارم، صرف نظر از دیدگاه های سیاسی، انتخاب و مشغول بکار شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  2