تعداد آوارگان سوری از ۲ میلیون فراتر رفت

آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که تعداد کودکان آواره سوری در 23 آگوست از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده است تعداد آوارگان سوریه که از ناآرامی‌های این کشور گریخته‌اند از مرز 2 میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش پرس.تی.وی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز سه‌شنبه (12 شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد :«سوریه صحنه ریخته شدن خون زنان، کودکان و مردانی است که اغلب در حالی که چیزی بیش‌تر از لباس‌های‌شان را به همراه ندارند از مرزها خارج می‌شوند.»
 
آژانس پناهندگان سازمان ملل همچنین تاکید کرد از زمان آغاز بحران در سوریه در سال 2011 تاکنون تعداد آوارگان داخلی در این کشور به حدود 4 میلیون و 250 هزار نفر رسیده است.
 
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزود در 12 ماه گذشته حدود یک میلیون و 800 هزار نفر از شهروندان سوری از این کشور گریخته‌اند و به طور میانگین روزانه 5 هزار نفر با عبور از مرزهای سوریه به کشورهای همجوار وارد می‌شوند.
 
آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که تعداد کودکان آواره سوری در 23 آگوست از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.
 
ناآرامی‌های خونین از سال 2011 گریبان‌گیر سوریه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.
 
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در 25 جولای گفت از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه بیش از 100 هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  2