مدل های مو در شهرآورد دردسرساز شد

شهرآورد هفتاد و هفتم اگر چه نتیجه و ثمره ای برای فوتبال ما در برنداشت و در واقع هیاهو برای هیچ بود اما بدتر از آن، مدل های موی بازیکنان دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران بود که چهره ناخوشایندی به بازی شهرآورد داد.

به گزارش ایرنا، برخلاف سال های گذشته که کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال شرایطی را برای مدل های مو بازیکنان تیم های فوتبال تصویب کرده و سخت گیری هایی در دستور کار قرار داشت اما در بازی روز جمعه شهرآورد، همگان شاهد بودند.

که یک بازیکن دور سرش را با ماشین چهار زده و بازیکن دیگری یک خط دور سرش انداخته و آن دیگری موهای خود را به اصطلاح مدل خامه ای کرده بود!

اگر چه کارشناسان این شهرآورد را از بعد فنی در زمره بدترین شهرآوردهای این دو تیم قرار دادند اما در عوض باید گفت تمرکز برخی بازیکنان بر مدل های موی شان جالب توجه بود.

شاید الگوی این بازیکنان وطنی، بازیکنان خارجی باشد اما ای کاش بازیکنان ما از نظر فنی نیز کمی از بازیکنان غیر ایرانی نیز الگو می گرفتند.

البته منظور این نیست که به بازیکنان خیلی سخت گرفته شود و مثل دانش آموزان ابتدایی و سربازان، موی سر خود را از ته کوتاه کرده یا اینکه همه باید یک نوع مدل مو و آرایش مو داشته باشند، بلکه هدف تصمیمات بی پشتوانه ای است که گاهی اوقات برای موهای معمولی و بلند بازیکنان در نظر گرفته می شود و سپس با این آرایش ها هیچ برخوردی صورت نمی گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی باشگاه پرسپولیس تهران در اظهار نظری جالب در این باره گفت: مورد خاصی در بین بازیکنان تیم پرسپولیس مشاهده نشد اما در بین بازیکنان استقلال، یک مورد نظر مرا هم جلب کرد که مناسب نبود.

«علیرضا اسماعیلی» با اشاره به مدل موی «محمد نوری» ادامه داد: مساله موی بازیکنان در تیم ما فقط یک مورد بود که به موهای بلند کاپیتان تیم مربوط می شد و خوشبختانه این بازیکن تذکرات را رعایت کرد و موی خود را اصلاح کرده است.

وی ادامه داد: البته اگر موردی هم باشد، معاونت فرهنگی به طور مستقیم بخشنامه ها و تذکرات را به بازیکنان ابلاغ نمی کند زیرا در حیطه اختیارات ما نیست، زیرا تیم مسوول دارد و ما فقط بخشنامه و توصیه های لازم را به سرپرست تیم اعلام می کنیم و او مسوول اجرا و ابلاغ آن است.

به گفته وی، ورود مستقیم مسوولان فرهنگی به حوزه فنی تمرکز کادر فنی و بازیکنان را برهم می زند، از این رو اصلا به آن ورود نمی کنیم.

دبیر ستاد منشور اخلاقی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال نیز در این ارتباط اظهار داشت: قبل از اینکه لیگ برتر شروع شود به دو بازیکن و سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس، برخی موارد از جمله آرایش صورت و موهایشان را تذکر داده بودیم.

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور با بیان اینکه فعالیت این افراد از همان اول محدود و مشروط بود، افزود: این مساله در نامه ای از سوی رییس سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس تهران ابلاغ شد و مسوولان این باشگاه کاملا در جریان این موضوع هستند.

وی در باره شهرآورد 77 و تذکرات بعدی نیز ادامه داد: برای اینکه این بازیکنان بهانه ای نداشته باشند، دو روز قبل از شهرآورد بار دیگر توسط حسین شمس ناظر این بازی به سرپرست این تیم (پرسپولیس) این موضوع یادآوری شد. همچنین در نامه دیگری رعایت مسایل اخلاقی به اطلاع سرپرست تیم استقلال نیز رسید.

به گفته وی، میثم حسینی و پیام صادقیان ماده نهم مرام نامه منشور اخلاقی را به رغم تذکرهای کتبی قبلی رعایت نکرده اند و این در حالی است که دو بازیکن استقلال که این شرایط را داشتند تذکرات را جدی گرفته و آن را رعایت کردند.
وی افزود: در ادامه ابلاغ تذکرات به بازیکنان تیم پرسپولیس تذکر سوم به صورت محرمانه از طریق سرپرست تیم به آنان ابلاغ شد تا بلکه به خود بیایند.

به گفته وی، اگر این بازیکنان تذکر ستاد منشور اخلاقی را دریافت و عمدا آن را نادیده گرفته باشند، مسوول بوده و بزودی پرونده آنان به کمیته انضباطی خواهد رفت و اگر سرپرست به آنان این موارد را اعلام نکرده باشد، با وی برخورد خواهیم کرد.

دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال سازمان لیگ در خصوص مدل موی جی لوید ساموئل هافبک تدافعی تیم استقلال نیز گفت: در منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال در خصوص بازیکنان خارجی تصریح شده تا زمانی که آسیبی به فرهنگ اسلامی و عمومی ما وارد نکند، با آنان برخورد نشود.

علیپور اضافه کرد: متاسفانه مدل آرایش جی لوید ساموئل بحث برانگیز بود و مورد اعتراض نهادهای فرهنگی کشور نیز قرار گرفت، بر همین اساس بلافاصله روز شنبه با مدیرعامل باشگاه جلسه ای برگزار کردیم و وی نیز تخلفات را پذیرفت و قرار شد به بازیکن خاطی این موارد منتقل شود.

البته در همین ارتباط ابتدای فصل با مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس نیز جلسه ای برگزار کرده و نکات لازم را به وی نیز متذکر شدیم که متاسفانه عملی نشده است.

وی ادامه داد: سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تهران، امروز (یکشنبه) برای ادای توضیحات در این خصوص به ستاد منشور اخلاقی خواهد آمد و مسوولان ستاد منشور اخلاقی، دلایل سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس را خواهند شنید و سپس در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد.

به گفته وی، اگر این دو بازیکن به ابلاغ ها بی توجهی کرده و برای بار چهارم تذکر دریافت کنند، طبق قانون پروانه فعالیتشان در فوتبال لغو خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =