بزرگ ترین اورژانس کشور افتتاح شد

مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان به عنوان بزرگترین اورژانس متمرکز کشور در مشهد الرضا(ع) صبح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، این طرح با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، فروازنمهر استاندار خراسان رضوی، دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت، دکتر قاضی زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان استانی و کشوری به بهره برداری رسید.

این اورژانس با ظرفیت 70 تخت آی سی یو و 82 تخت بستری با تمامی تجهیزات پزشکی بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی به همت خیر نیکوکار، آقای عدالتیان افتتاح شده است.

این طرح در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع و در چهار طبقه بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی ساخت و ساز، ساخته شده است.

با مشارکت خیران برای ساخت این مرکز بیش از 140 میلیارد ریال هزینه شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به همین میزان در تجهیز آن سرمایه گذاری کرده است.

علاوه بر تختهای ویژه که بسیاری از مشکلات موجود استان را در این زمینه مرتفع می کند، در این مرکز تمامی بخشها کلینیکی و پاراکلینیکی مورد نیاز اورژانس از جمله سه اتاق عمل، آزمایشگاه، سی تی اسکن، اکو قلب، سونوگرافی، رادیولوژی پیشرفته در نظر گرفته شده است.

در این مرکز تمامی متخصصین و فوق متخصصین مورد نیاز در اورژانس از جمله طب اورژانس، داخلی، جراحی، ارتوپدی، زنان و مسمومین به همراه 500 پرستار آموزش دیده و متبحر به بیماران خدمات ارائه می دهند.

سالانه بیماران زیادی از استان خراسان رضوی و سایر نقاط کشور و کشورهای همجوار برای درمان به،بیمارستان امام رضا(ع) و اورژانس این مرکز به دلیل نام مبارکش مراجعه می کنند به طوری که تنها در اورژانس این مرکز ماهانه به 24 هزار نفر خدمات ارائه می شود.

با افتتاح این مرکز علاوه بر افزایش خدمات رسانی به بیماران اورژانسی، تمامی خدمات تخصصی و فوق تخصصی کلینیکی و پاراکلینیکی به صورت متمرکز انجام  شده و از جابجایی بیمار به دیگر بخشهای بیمارستان جلوگیری می شود.

افزوده شدن بیش از70 تخت ویژه ICU ، CCU و… به مجموع تختهای ویژه استان خراسان رضوی و قابلیت افزایش تخت های بیمارستان از مجموع 120 به 140 تخت، پیش بینی و ایجاد 3 اتاق عمل  کاملا مجهز  به تمامی امکانات و شرایط ایده آل،قابلیت بهره برداری از مسیر مستقیم احداث شده به طول 7متر در طبقه دوم ساختمان  از اتاق های عمل اورژانس عدالتیان به اتاق های عمل  درمانگاه قدیم بیمارستان امام رضا (ع) (اورژانس سوانح)،پیش بینی و ایجاد تمامی بخش‌های مورد نیاز پاراکلینیکی،استفاده از جدیدترین استانداردهای ملی و بین‌المللی ساخت و ساز مراکز درمانی، پیش بینی الزامات پدافند غیر عامل در احداث این مرکز، از ویژگی های این مرکز به شمار می رود.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از 920 قلم تجهیزات پزشکی در مرکز تخصصی اورژانس عدالتیان نصب و راه اندازی شده است.

دستگاه سونوگرافی، سی تی اسکن پیشرفته، فتال مانیتورینگ، فلورسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، رادیولوژی پرتابل، دستگاه دیالیز، تختهای بستری و ویژه، تخت ‌CPR، الکتروکاردیوگراف، الکتروشوک، ابزار جراحی و مانیتورینگ تنها بخشی از تجهیزاتی است که در این مرکز نصب و راه اندازی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =