رشد ۱۰۰۰درصدی وام بانک توسعه تعاون

مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشور گفت : این بانک طی چهار سال فعالیت خود بیش از یک هزار درصد نسبت به 15سال قبل تسهیلات به بخش تعاون پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  ماشاءا… عظیمی عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونگران برتر و نمونه کشوری و استانی خراسان رضوی در مشهد افزود : طی این مدت بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این بخش اعطا شده است.
وی اظهار داشت:بااین وجود رقم تسهیلاتی که پرداخت کرده ایم نیاز کشور نیست و حداقل باید ظرفیت پرداخت سالانه به این بخش بیش از 10 برابر افزایش یابد.
عظیمی گفت : امروز 160 هزار شرکت تعاونی در کشور تشکیل شده که از نظر کمی ، ساختاری ، حقوقی و تخصصی کار خوبی صورت گرفته و امروز باید با حمایت های لازم ، ظرفیت های آنها بالفعل شده و تقویت گردد.
وی افزود : ما مصممیم بخش تعاون از ظرفیت دولت تازه نفس استفاده کند و خود نیز ضمن همت ، تدبیر لازم را برای بهره برداری هرچه بیشتر از ظرفیت های بخش به کار بندد.
به گفته وی ، امروز اگر قرار است حماسه اقتصادی محقق شود باید این حماسه در قالب تعاون شکل گیرد زیرا هرچه بیشتر مردم در مقدرات ، منابع و منافع و امور کشور سهیم باشند،بیشتر ایستادگی،تلاش و همت می کنند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد : باید همه به اندازه ، ظرفیت ، توان و تخصص خود در این حماسه مشارکت کنند، چنانکه دنیا پس از 100 سال اقتصاد سرمایه داری به این نتیجه رسیده که اقتصاد تعاونی اقتصاد مکمل است و برای رفع بحران امروز اقتصادی غرب ، تعاون را نسخه کرده اند.
براساس گزارش ایرنا، عظیمی گفت : امروز آثار زیانبار تلاش غرب در محدود کردن اقتصاد ایران در قالب تحریم به مراتب کمتر از آثار اقتصادهای وابسته کشورهای اطراف به غرب می باشد.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی تحریم دشمنان برای ما رجعت به تاکیدات و ارزش های دینی و مباحث تعاون و کار جمعی است .
وی ادامه داد: عملکرد خراسان رضوی هم در حوزه تعاون قابل تقدیر است و این استان در این حوزه از مناطق پویای کشور می باشد که از نظر قابلیت های اقتصادی اعم از بالقوه و بالفعل حتی قابل قیاس با کشورهای اطراف می باشد و باید تلاش شود همه این ظرفیت ها بالفعل شود.
وی راهکار و پایه تحقق این ظرفیت ها را نیز نیروی انسانی دانست و گفت : این نیروی انسانی مبتکر ،خلاق و باهوش هم به وفور در کشور و نیز خراسان رضوی وجود دارد و باید همه تلاش کنیم از این توان استفاده نموده و بهره مناسب گرفته شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  2