ساختار مدیریت داده ها و چگونگی گزارش دهی به بانکها/نوع و کیفیت داده ها یکی از مهمترین فعالیت­های مراکز اعتبارسنجی

نگاهی به وضعیت مراکز اعتبارسنجی در اروپا/بخش سوم و پایانی

نوع و کیفیت داده­ ها یکی از مهمترین فعالیت­های مراکز اعتبارسنجی است. ارزش اطلاعات و همچنین اعتبار یک کسب و کار با توجه به کیفیت و صحت اطلاعات، افزایش و یا کاهش می­یابد./خدمات پیشنهادی مراکز اعتبارسنجی به مشترکین خود، نقش مهمی در تعداد گزارش­های اعتباری تولید شده توسط این مراکز ایفا می­نماید./ر تمامی مراکز اعتبارسنجی مشتریان قادر خواهند بود گزارش­های اعتباری خود را از طریق پست و یا مراجعه حضوری دریافت نمایند. علاوه بر این روش های سنتی، مشتریان از طریق ارتباط مخابراتی نیز قادر به دریافت گزارش­ها اعتباری خود می­باشند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهندس مجید شکوهی مدیرعامل سابق شرکت اعتبارسنجی ایرانیان و معاون فعلی اجرایی و پشتیبانی بانک سامان در بخش اول مقاله خود   نگاهی به وضعیت مراکز اعتبارسنجی در اروپا  را مورد بررسی قرار داد. در بخش دوم نیز ساختار حقوقی و سبدخدمات شرکت های اعتبارسنجی در منطقه یورو مرور شد. در بخش سوم و پایانی مقاله به ساختار داده ها و چگونگی نگهدار و مدیریت داده ها مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله ترجمه و تنظیم مقاله نگاهی به وضعیت مراکز اعتبارسنجی در اروپا است   که اکنون بخش سوم آن  پیش روی شماست:

4-2- منابع داده ­ها

داده­ها می­توانند از 3 منبع مشترکین، اطلاعات ثبت شده در مراکز ذیصلاح مربوطه و حتی از خود مشتریان اخذ شود. در اکثر موارد داده ها از مشترکین یا مراکز ذیصلاح مربوطه اخذ می­شود. برخی اوقات از داده­های هویتی از جمله نام، آدرس، جنسیت، تاریخ تولد و یا شماره شناسنامه به عنوان داده­های فرعی استفاده می­شود. این داده­ها اغلب بر اساس خود ابرازی مشتریان ثبت می­شود، اگر چه بخشی از آن اطلاعات با اطلاعات موجود در مراکز ذیصلاح مربوطه تطبیق داده می­ شود.

در جدول شماره 10، منابع جمع­آوری داده­ها و انواع داده­های اشخاص حقیقی نمایش داده شده است.

سوابق قضایی

ورشکستگی

شماره شناسایی / شماره مالیاتی

جنسیت

تاریخ تولد

آدرس

اسم

 

3

5

19

18

23

27

27

مشترکین

13

15

6

8

9

11

11

مراکز ذیصلاح مربوطه

0

0

3

3

3

4

4

مشتریان

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    خسته نباشید
    لطفا لینک قسمت های 1 و 2 مطلب را
    در انتهای مقاله بگذارید تا امکان دسترسی
    برای علاقمندان باشد
    با تشکر


    پاسخ:
    در ابتدای مطلب وجود دارد

ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1