سخنرانی اوباما به مناسبت پنجمین سالگرد بحران مالی آمریکا

رییس جمهور آمریکا قصد دارد از پنجمین سالگرد فروپاشی برادران لمان بهره برده و به پیشرفت‌های اقتصادی که از آن زمان حاصل شده، اشاره کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا بحران مالی آمریکا 15 سپتامبر سال 2008 هنگامیکه شرکت "برادران لمان" خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شد، شدت گرفت و زمینه را برای رکود اقتصادی شدید این کشور فراهم کرد.

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما روز سه شنبه 16 سپتامبر سخنرانی خواهد کرد و به جمهوریخواهان نسبت به اقداماتی که باعث لطمه دیدن بیشتر اقتصاد کشور خواهد شد، هشدار می‌دهد. به این ترتیب رییس جمهور آمریکا پس از هفته‌ها مشغول بودن به بحران سوریه، به برنامه‌های داخلی خود بازخواهد گشت.

 

هنگامی که وال استریت ژورنال در سال 2008 در آستانه ورشکستگی قرار گرفت، بحران اقتصادی حاصل از آن کمک کرد اوبامای دموکرات به کاخ سفید راه پیدا کند اما کندی روند احیای اقتصادی از آن زمان، چالش دشواری برای اوباما بوده است.

 

بر اساس گزارش رویترز، اکنون اوباما در آستانه بحث بودجه که ظرف هفته‌های آینده در کنگره پیش رو دارد، قصد دارد به پیشرفت‌های مثبت حاصل شده اشاره کند و بر اهمیت برنامه اش برای اشتغالزایی تاکید کند. انتظار می‌رود وی مخالفان جمهوریخواه خود در کنگره را به حمایت از افزایش سقف استقراض دولت فرا بخواند. بیشتر سازمان‌های دولتی آمریکا در صورتی که نتوانند هزینه جدید داشته باشند، از اول اکتبر به تعطیلی کشیده خواهند شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2