افزایش بدبینی به یورو در اتحادیه اروپا

نظرسنجی منتشر شده در روزنامه فرانسوی لا کروا نشان داد که بدبینی به یورو در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا بیشتر افراد شرکت کننده در این نظرسنجی که توسط موسسه Ifop انجام گرفت، همچنان اتحادیه اروپا را که بلوک متشکل از 28 کشور است، خوب می‌دانند. با این همه سطح رو به رشدی از بدبینی به یورو وجود دارد. در اسپانیا 37 درصد از پاسخ دهندگان گفتند عضویت در اتحادیه اروپا بد بوده که نسبت به 26 درصد در ژوئن سال 2012 افزایش یافته است. میزان بدبینی در فرانسه از 38 به 43 درصد، در آلمان از 36 به 44 درصد و در ایتالیا از 39 به 45 درصد افزایش یافته است.

 

ایتالیا دو سال است که در رکود بسر می‌برد و مقامات این کشور پیش بینی کرده‌اند اقتصاد آن به میزان 1.4 درصد در سال 2013 کوچک می‌شود.

 

در سه کشور تحت نظرسنجی نیز شمار رو به رشدی مایل بودند کشورشان از بلوک ارزی واحد یورو خارج شود اما در فرانسه تنها 33 درصد از نظرسنجی شوندگان خواهان ترک یورو بودند که نسبت به 35 درصد در سال گذشته کاهش داشت.

 

مردم آلمان که هفته آینده انتخابات عمومی را پیش رو دارند، بیش از سایر شهروندان اروپایی نسبت به یورو خوش بین بودند. تنها 31 درصد از مردم این کشور معتقد بودند کشورشان ممکن است شاهد مشکلات اقتصادی مشابه یونان باشد که طی شش سال گذشته در رکود بسر برده و دو بسته کمک مالی بین المللی دریافت کرده است.

 

این رقم در میان شهروندان فرانسوی شرکت کننده در این نظرسنجی 54 درصد، در اسپانیا 56 درصد و در ایتالیا 58 درصد بود.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، موسسه Ifop از حدود هزار نفر در هر کشور از اواخر اوت تا اوایل سپتامبر نظرسنجی کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  2  =