نامه به رئیس‌کل/ دعوت نکردن تعاون در شورای پول و اعتبار غیرقانونی است

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه به علت عدم دعوت غیرقانونی بانک مرکزی از نماینده اتاق برای حضور در جلسات شورای پول و اعتبار نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی ارسال شده است، گفت: ساماندهی و احیای تعاونی‌های اعتبار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،داریوش پاکبین در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار در خصوص علت عدم حضور نماینده اتاق تعاون در این جلسات، اظهار داشت: متاسفانه از سوی بانک مرکزی نماینده اتاق برای حضور در جلسات دعوت نشده است و اتاق نیز در این راستا نامه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی ارسال کرده است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت:‌ دعوت نکردن نماینده اتاق در جلسات شورای پول و اعتبار غیرقانونی است و دولت قبل نیز چنین رویه در پیش داشت که علت آن را از بانک مرکزی خواستار شدیم.

وی با بیان اینکه قانون برنامه پنجم توسعه کشور بر حضور نماینده اتاق تعاون در شورای پول و اعتبار تاکید دارد، بیان داشت: اینکه چه کسی به عنوان نماینده بخش تعاون در جلسات حاضر شود مشکلی وجود ندارد و دبیرکل یا رئیس هیئت مدیره فرقی ندارند بلکه باید نماینده اتاق دعوت شود.

این فعال بخش تعاون با ابراز تاسف از اینکه در جلسات فرعی و اصلی شورای پول و اعتبار نماینده اتاق حضور ندارد، تصریح کرد: اکنون اتاق به دنبال تاسیس بانک قرض الحسنه زنان است که در چند سال گذشته در حال پیگیری است و اکنون کمیته‌ای در اتاق برای آن تشکیل شده است.

پاکبین یادآور شد: ساماندهی تعاونی‌های اعتبار و احیای مجدد آنها در کمتیه مربوطه در حال پیگیری است تا مباحث قانونی براساس برنامه پنجم که باید 15 درصد سهم بازار پولی و مالی از این طریق تامین شود را بتوان محقق کرد.

به گفته دبیرکل اتاق تعاون ایران در دولت دهم تمامی تعاونی‌های اعتبار ادغام یا منحل شدند که خلاف قانون عمل شد و برای تحقق کار را از شورای پول و اعتبار دنبال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اکنون جایگاه بخش تعاون غیر محترمانه از اتاق تعاون گرفته شده و به دنبال تثبت این جایگاه هستیم تا بتوان مطالبات بخش تعاون را پیگیری کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8