«ما به خدا ایمان داریم» روی دلار آمریکا می‌ماند

یک دادگاه فدرال آمریکا با صدور حکمی دعوی حذف شعار «ما به خدا ایمان داریم» از روی پول رایج آمریکا را رد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «Islam.ru»، دعوی حذف شعار «ما به خدا ایمان داریم» توسط بنیاد «رهایی از دین» آمریکا به بهانه مغایرت داشتن این عبارت با بند اول قانون اساسی آمریکا مطرح شده بود.

این بنیاد در شکایت خود اعلام کرده بود که این عبارت دعوت به توحید است. این موضوع انحراف از قانون اساسی آمریکا است. کلمه «ما» در این عبارت به معنی همه است در حالی که ما بخشی از این همه نیستیم زیرا ما به این موضوع اصلاً ایمان نداریم.

دومین مرتبه است که سازمان ملحدان آمریکا چنین درخواستی را به دادگاه تسلیم می کند. در شکایت نامه قبلی این سازمان در اوایل 2011 درخواست حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از دلار آمریکا مطرح شد، اما دستگاه قضایی این کشور این موضوع را نپذیرفته بود.

دادگاه فدرال آمریکا با رد این دعوی اعلام کرد که این شعار قانون اساسی آمریکا را نقض نمی‌کند. در حکم این دادگاه آمده است: دیوان عالی کشور بارها بر سکولار بودن ماهیت این شعار تأکید کرده و همه دادگاه‌های فدرال اعلام کرده‌اند که شعار «ما به خدا ایمان داریم» قانون اساسی آمریکا را نقض نمی‌کند.

شعار «ما به خدا ایمان داریم» در سال 1965 از سوی کنگره آمریکا به عنوان شعار ملی انتخاب شد و بر روی اسکناس‌های دلار آمریکا درج می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64