رئیس پژوهشکده; لزوم گسترش پژوهش در صنعت بیمه

رئیس پژوهشکده بیمه ضمن انتقاد از برخی اقدامات غیرعلمی در صنعت بیمه مانند طرح بیمه نوسان نرخ ارز، گفت: باید تحقیق و پژوهش در صنعت بیمه جدی تلقی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس غدیر مهدوی کلیشمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به فعالیتهای این پژوهشکده در چند سال اخیر، گفت: به دلیل اقداماتی که از قبل در این مجموعه آغاز کرده بودم، مجدداً به پژوهشکده برگشتم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی بنیادی و کاربردی، گفت: پژوهشکده باید به جدیت چاپ کتاب را در زمینه حوزه تخصصی خود ادامه داد، تا بتوانیم تا 50 کتاب در موضوع بیمه‌ در سال چاپ کنیم.

رئیس پژوهشکده بیمه تصریح کرد: در زمینه آموزش نمایندگان و کارگزاران، اخیراً برای کاهش هزینه‌ها آموزش مجازی راه‌اندازی‌شده تا همه بتوانند در سراسر کشور از آن استفاده کنند.

مهدوی گفت: همچنین برای گسترش دانش بیمه قراردادهای با دانشگاه‌های معتبر کشور برای راه‌اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته بیمه منعقد شده که برخی از آنها اجرایی و برخی در مرحله صدور مجوز هستند.

وی گفت: همچنین پیگیر اجرایی کردن دوره‌های پژوهش محور در این پژوهشکده هستیم تا بتوانیم مجوز دکتری بیمه به صورت پژوهش‌محور را اخذ کنیم.

وی با بیان اینکه جذب اعضای هیئت علمی در پژوهشکده اغاز شده‌، گفت: مجوز جذب 20 نفر به عنوان هیئت علمی را از وزارت علوم گرفته‌ایم.

مهدوی ادامه داد: پژوهشکده آماده ارائه آموزش‌های لازم به نیروی انسانی بدنه صنعت است.

وی از رئیس کل بیمه مرکزی خواست به صورت جدی از پژوهشکده بیمه حمایت کند، زیرا هیچ گسترشی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه به اندازه کافی در آن زمینه تحقیق و پژوهش انجام شده باشد.

مهدوی ضمن انتقاد از برخی طرح‌های غیر علمی در صنعت بیمه گفت: برای مثال بیمه نوسانات نرخ ارز که مطرح شد، این نوسان اصلاً بیمه‌پذیر نیست و اگر بخواهیم این گونه شود باید در مورد آن تحقیق لازم صورت بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4