جزئیات مسکن مهر و دفاتر ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر دانشجویی گفت: دانشجویان متقاضی باید جهت تکمیل پرونده خود و انجام امور مربوط به واگذاری به دفاتر ثبت نام در شهرهای جدید مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامرضا خواجه سروی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت مسکن مهر دانشجویی، با بیان اینکه پس از ثبت نام دانشجویان در سامانه مسکن مهر، امور واگذاری مسکن به متقاضیان در دو مرحله صورت گرفت، ادامه داد: در مرحله نخست، متقاضیان سکونت در شهرهای جدید بوده اند که طی مکاتبه ای با مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اسامی آنها به دفاتر ثبت نام شهرهای جدید مورد نظر ارسال شد و پس از بررسی شرایط آنها با متقاضیان تماس گرفته شد.

وی ادامه داد: در این باره لازم است دانشجویان متقاضی جهت تکمیل پرونده خود و انجام امور مربوط به واگذاری به دفاتر ثبت نام در شهرهای جدید مراجعه کنند.

به گفته معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، شهرهای جدید مورد نظر عبارتند از پردیس، هشتگرد، اندیشه، مجلسی، فولاد شهر، گلبهار.

وی با اشاره به مرحله دوم واگذاری مسکن مهر، اظهار داشت: این مرحله شامل متقاضیان سایر شهرها بوده که طی مکاتبه ای با مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، این مقام مسئول طی بخشنامه‌ای به ادارت کل راه و شهرسازی استان‌ها، دستور مساعدت لازم جهت واگذاری مسکن به متقاضیان را داد تا امور واگذاری آنها در اولویت قرار گیرد.

خواجه سروی تاکید کرد: این دسته از متقاضیان نیز لازم است به ادارت کل راه و شهرسازی استان مراجعه نمایند و امور مربوط به تحویل مسکن مهر را انجام دهند.

ایجاد دفاتر ازدواج در دانشگاهها

وی همچنین در خصوص ایجاد دفاتر ازدواج در دانشگاهها، گفت: در ارتباط با حفظ سلامت فضای دانشگاه ها چشم انداز ما در تاسیس این دفاتر در دانشگاهها فراهم کردن فضایی برای دانشجویان جهت همسریابی و انتخاب بهترین گزینه برای ازدواج از یک طرف و از طرف دیگر ارائه امکانات و تسهیلات به دانشجویان با کمک خیرین و استفاده از امکانات دانشگاه بوده است تا دانشجویان بتوانند مراسم ازدواج خود را با هزینه کمتر و بدور از دغدغه برگزار کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، افزود: این دفتر  مستقل از دفاتر مشاوره در دانشگاهها به شمار می آید، چرا که هدف آن کمک به ازدواج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دوران دانشجویی به لحاظ سن بهترین دوران برای ازدواج است، افزود: دانشجویان باید بدانند وقتی فرد مورد نظر برای ازدواج را انتخاب می کنند آیا آن فرد شرایط لازم برای تشکیل یک زندگی مشترک را دارد یا نه. دانشجو باید بداند آیا از تمام جهات همخوانی و هم کفوی در روحیات و شرایط آنها موجود است که این امر نیاز به ارائه مشاوره و کمک دارد.

خواجه سروی، تاسیس دفتر ازدواج دانشجویی در دانشگاهها را عامل دیگری در برطرف ساختن آسیبهای ناشی از ازدواج دانشجویی دانست و گفت: این دفاتر، مقدار اندک آسیبی هم که در ازدواج ها دانشجویی ممکن است وجود داشته باشد برطرف خواهد کرد و به منظور انسجام و تسریع در این امر آیین نامه تاسیس این دفاتر در دانشگاهها تنظیم شده و در مرحله بازبینی توسط دانشگاه ها رار دارد.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، بیشتر ماهیت این دفاتر خیریه ای است و البته دانشگاهها نیز امکانات خود را در اختیار این طرح قرار خواهند داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2