عزیزم! تو هم اسکاری هستی

کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در حالی دوازده فیلم را به نشانه تکثر سلایق حاضر در این کمیته معرفی کرد که شواهد نشان می‌دهد این لیست حکم کشیدن دستی پدرانه بر سر برخی از فیلم سازان را دارد، چرا که واقعیت آن است که برخی از این آثار در ایران نیز نتوانستند موفق ظاهر شوند، چه رسد به آنکه مورد توجه جشنواره خارجی قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تابناک انتخاب نماینده ایران برای اسکار 2012 بالا گرفته و حتی چهره هایی چون پرویز شهبازی که عنوان می کنند برای معرفی فیلم شان به عنوان نماینده ایران به آکادمی دست و پا نمی زنند، از اینکه فیلم شان را اکران محدود کنند تا حداقل شرایط حضور در میان گزینه‌ها را به دست آورد، ابایی ندارند و به واقع رقابت به شدیدترین نقطه ممکن رسیده است. تلفن‌ها به کار افتاده و رایزنی‌ها و توجیه‌ها افزایش یافته تا کار برای هیات داوران چندان آسان نباشد.

در چنین شرایطی لازم است برای آنکه نظر برخی تامین شود، لیستی از سوی فارابی منتشر شود که برخی فیلم‌ها را حداقل در تراز معرفی برای جایزه اسکار قرار دهد. لیستی که بنابر اعلام امیر اسفندیاری به عنوان سخنگوی کمیته انتخاب، در جریان جلسات اولیه پس از مرور قوانین و مقررات، بحث در خصوص رویکردهای ممکن برای انتخاب فیلم، بررسی فهرست رسمی 53 فیلم به نمایش درآمده در ایران در یک سال گذشته و ارزیابی وضعیت بین المللی عناوین، به عنوان خروجی اولیه مشخص شده است.

«برف روی کاج ها» ساخته پیمان معادی، «بی‌خود و بی‌جهت» ساخته عبدالرضا کاهانی، «پذیرایی ساده» ساخته مانی حقیقی، «پله آخر» ساخته علی مصفا، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «دربند» ساخته پرویز شهبازی، «دهلیز» ساخته بهروز شعیبی، «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی، «کلاس هنرپیشگی» ساخته علیرضا داودنژاد، «گذشته» ساخته اصغر فرهادی، «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان و «هیس… دخترها فریاد نمی زنند» ساخته پوران درخشنده دوازده فیلمی هستند که در این فهرست آمده‌اند و عنوان شده این فهرست کوتاه بوده است!

عزیزم!

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −    =  40