افشاگری گاردین کار دست قطری‌ها داد

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، در نخستین نشست پیش روی خود گزارش‌ها درباره وضعیت بد کارگران نپالی در قطر را بررسی می‌کند.

به گزارش تسنیم، کمیته عالی جام جهانی 2022 قطر اعلام کرد افشاگری روزنامه گاردین در مورد مرگ ده‌ها کارگر نپالی مشغول در پروژه‌های آماده‌سازی قطر برای میزبانی جام جهانی را بررسی می‌کند.

این روزنامه بریتانیایی در گزارشی از شرایط نامناسب کاری و نقض حقوق هزاران کارگر نپالی خبر داده بود که در پروژه‌های عمرانی قطر برای جام جهانی 2022 مشغول فعالیت هستند.

کمیته عالی جام جهانی 2022 قطر آن طور که در گزارش رویترز اعلام شده نسبت به مطالب منتشر شده در روزنامه گاردین اعلام نگرانی و شرایط ایمنی و سلامت کارگرانی که مشغول فعالیت در طرح‌های جام جهانی هستند را بسیار مهم عنوان کرده است.

فیفا اعلام کرده که در زمینه این گزارش‌ها حساس بوده و این موضوع را در نشست ماه اکتبر (مهر) کمیته اجرایی خود مورد بررسی قرار می‌دهد. مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال در این زمینه خواهان همکاری سازمان دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین الملل و مقامات دولتی و وزارتخانه‌های مربوطه قطر برای جلوگیری از تضییع حقوق این کارگران شده‌اند.

به گزارش مشرق، بحث انتقال مسابقات جام جهانی 2022 از تابستان به زمستان نیز در نشست ماه اکتبر فیفا مطرح خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  ⁄    =  13