خروج بازار بیمه از انحصار اولویت اول صنعت بیمه کشور

کاردگر:

لازمه صنعت بیمه، اقتصاد رقابتی است لازمه یک صنعت بیمه پویا و کارآمد، اقتصادی رقابتی است که در آن بی ‌نهایت عرضه‌کننده و بی نهایت متقاضی باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  روابط عمومی بیمه‌آسیا، دکتر ابراهیم کاردگر مدیرعامل جدید بیمه‌آسیا در اولین نشست مدیران این شرکت با اظهار خرسندی از حضور در شرکت خوشنام بیمه آسیا، گفت: با توجه به سخنان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، خارج کردن بازار بیمه از انحصار به عنوان یک استراتژی مهم و اولویت اول و ضروری صنعت بیمه کشور، می‌تواند از فرصت‌های استثنایی شرکت بیمه‌آسیا باشد.

مدیرعامل بیمه‌آسیا با تأکید بر این موضوع که خارج کردن بازار بیمه از انحصار یعنی کاهش سهم یک شرکت بزرگ بیمه‌ای، اظهار داشت: این ادبیات که بازار بیمه رقابتی است، صحیح نمی باشد. بازار بیمه کشور یک بازار رقابتی نیست، چرا که لازمه اقتصاد رقابتی، بی ‌نهایت عرضه‌کننده و بی نهایت متقاضی است.

وی افزود: رقابت در بازار بیمه کشور، با حضور یک شرکت بیمه‌ای با بیش از 50 درصد سهم بازار بی معناست.

دکتر کاردگر با اشاره به اینکه بیمه ایران، رهبر صنعت بیمه کشور است، اظهار داشت: رهبر باید طوری بازار را هدایت کند که هیچ شرکت بیمه‌ای دچار چالش نشود. اگر یک شرکت بیمه‌ای در بازار دچار چالش شود این نشانه عملکرد نامناسب رهبر بازار بیمه است.

مدیرعامل بیمه‌آسیا تأکید کرد: در عملیات رهبری قیمت بازار، رهبر باید قیمت بازار را کنترل کند و به اصطلاح هوای 26 شرکت بیمه‌ای دیگر را داشته باشد.

دکتر کاردگر با تصریح اینکه خصوصی سازی صنعت بیمه کشور با ادبیات خصوصی سازی هماهنگی ندارد، بیان داشت: یک شرکت بیمه دولتی باید در حوزه‌هایی فعالیت کند که بیمه‌های خصوصی توان فعالیت در ‌آن حوزه‌ها را ندارند؛ به عبارتی باید ریسک‌های بزرگ را بپذیرد و ریسک‌های کوچک را به شرکت‌های خصوصی بسپارد.

مدیرعامل بیمه‌آسیا با طرح این پرسش که کدام شرکت بیمه‌ای، مزیت نسبی برای جذب این همه پورتفوی را دارد، گفت: بیمه‌آسیا با دارا بودن 80 شعبه، 2500 نمایندگی و بیش از 2400 کارمند متخصص و کارآمد، مزیت جذب این پورتفوی را دارد.

وی فقر صنعت بیمه را سرمایه انسانی دانست و گفت: شرکت بیمه‌آسیا در بخش خصوصی صنعت بیمه کشور، بالاترین سرمایه انسانی متخصص و کارآمد در واحدهای ستادی و شبکه فروش را دارد که امیدواریم با همدلی و همراهی مدیران و کارکنان شایسته این شرکت بزرگ بیمه‌ای، شاهد اعتلای نام آن در صنعت بیمه کشور باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  4